Parc Agrari El Parc Agrari s'encarregarà del manteniment de la riera de Cervelló

El Parc Agrari i l'Ajuntament de Sant Vicenç dels Horts signen un conveni per millorar les infraestructures i serveis agraris

01/12/2020

L’Ajuntament de Sant Vicenç dels Horts i el Consorci del Parc Agrari del Baix Llobregat van signar el dilluns 23 de novembre un nou conveni de col·laboració per al període 2020-2023 per desenvolupar i protegir el territori agrari del municipi. Entre les actuacions de millora d’infraestructures i serveis, figura el manteniment de la riera de Cervelló i dels camins dins l’àmbit del Parc Agrari així com la senyalització de les entrades al Parc Agrari.

Durant els propers quatre anys (període 2020-2023) es faran plans anuals d'actuació que recolliran diversos projectes centrats a aconseguir una major eficiència de les infraestructures i serveis dels espais agraris, la modernització de les explotacions, vetllar pel medi ambient i consolidar el patrimoni natural i cultural del Parc Agrari del Baix Llobregat.

Noves inversions

Del conjunt d’actuacions a fer, s’han prioritzat les següents en l’àmbit territorial del Parc Agrari: per part del Consorci del Parc Agrari es durà a terme el manteniment de la riera de Cervelló, que suposarà una despesa de 18.016,90 euros; i per part de l’Ajuntament de Sant Vicenç dels Horts es tirarà endavant el manteniment de camins dins l'àmbit del Parc Agrari (7.860,00 euros), el subministrament de la senyalització de les entrades al Parc Agrari (2.535,90 euros), la col·locació d’aquesta senyalització (577,56 euros) i l’adequació dels terrenys agrícoles per a l’Espai Test (7.730,00 euros).

Durant l’acte de signatura del conveni, el regidor de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Sant Vicenç dels Horts, Xavi Gómez, va afirmar que "des del consistori estem impulsant projectes per donar suport i fer créixer el sector agrari, des d’ajudes als productors i productores fins a la constitució d’una borsa de terres. La priorització de tasques neix de la feina realitzada al Consell Agrari que tenim constituït a la ciutat". Gómez va afegir que "Així, aquest conveni suposa un nou element que aprofundeix en aquest compromís i apuntalar la bona relació que tenim amb el Consorci del Parc Agrari".

Per la seva banda, Gemma Francès, gerent del Consorci del Parc Agrari del Baix Llobregat, va destacar que "l’objectiu del Consorci és treballar conjuntament amb els municipis que formen el Parc Agrari i oferir-los el suport financer i tècnic per tal de consolidar-hi l’activitat agrícola. El suport al manteniment de les infraestructures agràries així com a les cooperatives agràries i a les ADV i establir consensos amb els municipis per promoure i consolidar l’activitat agrària i incorporar joves al sector són alguns dels eixos per tal de preservar i desenvolupar un sector estratègic i bàsic per a l’ésser humà com és una agricultura de proximitat, especialment visible en temps de pandèmia".

Francès va afegir que "El conveni amb l'Ajuntament de Sant Vicenç dels Horts i els Plans de treball que es desplegaran durant quatre anys són un fet molt positiu ja que amb aquesta signatura són nou els municipis que han assumit aquest compromís de treball conjunt".

Font de la informació: Ajuntament de Sant Vicenç dels Horts

Categoria: flora, fauna, hàbitats, Normativa, Planificació i avaluació, Gestió del medi, Parc Agrari, Biodiversitat, ODS,