Parc Fluvial Besòs Es preveu que la primera fase s'hagi enllestit el 2023

L'Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet i l'AMB impulsen la creació d'un refugi de biodiversitat al marge dret del Parc Fluvial del Besòs

16/04/2021

L'Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet i l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) impulsen la renaturalització del Besòs amb la creació d’un refugi de biodiversitat ubicat al marge dret del riu. L’objectiu de la proposta és crear un refugi de fauna amb solucions basades en la natura que consisteixen, principalment, a regenerar i protegir els ecosistemes de manera natural. El projecte s’ha presentat el dijous 15 d’abril al Parc Fluvial.

El projecte de creació d’un refugi de biodiversitat al marge dret del riu Besòs, impulsat per l'Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet i l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), té una primera fase que s’estendrà des del pont Vell de Santa Coloma de Gramenet fins a Can Zam. Amb posterioritat, es preveuen dues fases més que arribaran fins al municipi de Montcada i Reixac.

En aquesta primera fase, es podrà gaudir d’una llacuna amb finalitats educatives entorn el pont Vell que proporcionarà una aula ambiental a l’aire lliure i també dos nous punts d’aiguamolls i una escala de peixos que permetrà la mobilitat al llarg del curs fluvial de peixos com l’anguila.

La creació de nous hàbitats farà possible la implantació de noves espècies i la protecció d’espècies ja existents com, per exemple, l’anguila. També s’afavorirà la reproducció d’espècies d’ocells, com el blauet; d’amfibis que es van arribar a extingir d’aquesta zona del riu, com la reineta meridional; i de mamífers nocturns, com la llúdriga, que tornen a visitar actualment el Parc Fluvial del Besòs de forma esporàdica.

La recuperació ambiental d’aquesta primera fase es preveu que estigui enllestida l’any 2023 i, per ser viable, és també necessari que la ciutadania faci un ús responsable i cívic de l’espai.

Per a més informació, podeu veure els vídeos resum del projecte i de la presentació feta el dijous 15 d'abril al Parc Fluvial, ambdós en el canal Youtube de l'Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet.

Font de la informació: Parc Fluvial del Besòs

Categoria: Paisatge, Hidrologia, flora, fauna, invertebrats, vertebrats, peixos, ocells, mamífers, hàbitats, Planificació i avaluació, Gestió del medi, Divulgació, Parc Fluvial Besòs, Biodiversitat, ODS, Parc Fluvial del Besós,