caes

Sant Llorenç-Obac Adaptar el Pla de millora a altres documents que ja controlen l'execució dels diferents programes del Parc, entre les recomanacions sorgides de l'auditoria

El Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac obté un any més la certificació del sistema Q de Qualitat Turística

25/10/2023

Els responsables de la gestió de la Q de Qualitat Turística del Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac van revisar amb l’auditora els continguts d’aquest sistema de qualitat en la gestió de l’ús públic del Parc Natural. Durant la sessió, celebrada el dijous 19 d’octubre, van sorgir noves recomanacions i propostes per avançar i millorar, entre d'altres, la gestió del propi sistema perquè sigui útil i fàcil de gestionar.

El Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac està acreditat amb la certificació Q de Qualitat Turística des del 2007, una eina de gestió que permet assegurar la qualitat en els serveis d’ús públic, considerant sempre la seva compatibilitat amb la protecció del patrimoni natural i cultural i la millora continuada.

Anualment, es revisa el grau de compliment del sistema mitjançant una auditoria en què s’analitzen els documents, procediments i requisits que s’han d’assolir així com l’evolució que permeti la millora continuada en la gestió administrativa vinculada a l’ús públic i també en l’atenció als visitants.

Les principals recomanacions sorgides de l’auditoria del 2023 han estat, d’una banda, l’adaptació del Pla de millora perquè sigui compatible i més integrat en la gestió del Parc. En aquest sentit, ja hi ha documents i registres, com és el Pla d’objectius i accions que poden facilitar aquesta integració amb una mínima adaptació. També es van tornar a valorar les enquestes de satisfacció i el fet que costa que els visitants participin. Relacionat amb aquest darrer tema, es va valorar com a opció fer enquestes en línia, fàcils de respondre i de gestionar-ne la informació.

L’auditoria també fa èmfasi en la formació dels treballadors, com a garantia de millora en l’atenció als usuaris del Parc, i, finalment, en la necessitat de fer més visible el tipus d’accessibilitat dels equipaments, tant a la pàgina web com a les diverses publicacions del Parc.

L’òrgan impulsor i de gestió del sistema de qualitat en espais naturals protegits, l’anomenada Q de Qualitat Turística, és l’Instituto para la Calidad Turística Española (ICTE). Fruit de la col·laboració entre la Secretaria General de Turisme del Ministeri d’Economia, l’ICTE, la Federació Europea de Parcs Naturals i Nacionals (EUROPARC) i alguns espais naturals protegits com ara el Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac, va néixer la norma UNE 187002, que va establir els requisits que defineixen el nivell de servei al visitant en un espai natural protegit. La norma actualment vigent és la UNE-ISO 18065.

compartir

Font de la informació: Xarxa de Parcs Naturals

Categoria: Sant Llorenç-Obac, Turisme sostenible, ODS,