Sant Llorenç-Obac La inauguració serà el 7 de setembre, a les 18 h

La Pahissa del Marquet acull les exposicions de C-72R i de Ramon Guimarães

17/07/2024

La Pahissa del Marquet – Arts – Lletres – Natura, al Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac, es convertirà, a partir del proper 7 de setembre i fins al 27 d’octubre, en l’escenari de dues exposicions que prometen desafiar i enriquir la percepció dels visitants sobre l’art contemporani: “1, 2, 3 acció C-72R 1991-2024”, del grup C-72R, i “Dislèxia”, de l’artista Ramon Guimarães.

La primera de les mostres oferirà una combinació única d’art d’acció, conceptual i performance, mentre que la segona es presentarà com una profunda exploració de la relació entre la paraula escrita i l’art plasmat en diferents formats. Aquestes exposicions es podran visitar en horari de dissabtes, de 10 a 14 h i de 16 h a 20 h, i diumenges, de 10 h a 14 h.

Art d’acció, performance, art conceptual i arxiu

La Sala I acollirà l’exposició “1, 2, 3 acció C-72R 1991-2024. Art d’acció, performance, art conceptual i arxiu”, una retrospectiva del grup de creació C-72R, format per les artistes Mònica Buxó Pagespetit, Sònia Buxó Pagespetit i Marta Domínguez Sensada. C-72R, nascut el 1991, va ser el primer col·lectiu de creació amb un enfocament feminista a Catalunya, integrat per tres dones. Les seves propostes artístiques, que abasten des de l’art conceptual fins a l’accionisme i la instal·lació, qüestionen els patrons habituals de pensament i ofereixen una visió crítica de l’entorn.

El nom de C-72R prové d’una etiqueta d’ús industrial rescatada del material de rebuig i el seu significat està lligat al no-sentit, a l’atzar i al posicionament crític i nihilista proper a la concepció estètica de l’artista Carles Hac Mor. Els visitants, amb aquesta exposició, tindran l’oportunitat de recórrer la trajectòria artística del grup des dels seus inicis fins a l’actualitat.

El format i continguts de les propostes al llarg d’aquest temps han tingut com a objectiu la dissolució de patrons habituals, conformistes de pensament i comportament, la proposta de pràctiques d’entrenament perceptiu i creatiu, així com una visió crítica i de presa de consciència social. Aquest enfocament entra en diàleg amb l’entorn per aprofundir en el significat que aporta una determinada ubicació o context, la seva funció actual, la seva història i els elements propis d’aquest espai, sovint presos com a referents.

La inauguració, que tindrà lloc el dissabte 7 de setembre a les 18 h, comptarà amb una acció presencial per part de les artistes, tot oferint una experiència única i immersiva.

Fotografia, objectes, receptes, llibres i cal·ligrames

Paral·lelament, les obres de Ramon Guimarães ocuparan la Sala II, l’Espai Escala i el Pati amb l'exposició “Dislèxia. Fotografia, objectes, receptes, llibres i cal·ligrames”. Aquesta mostra és un viatge a través de la creativitat de Guimarães, on la paraula escrita es converteix en el centre del seu univers artístic. Des de gestos audaços com estampar la seva signatura al front dels assistents fins a accions meticuloses com llegir i arrencar pàgina a pàgina fragments del llibre La poética de lo neutro de Victoria Combalía, l’obra de Guimarães ofereix una reflexió profunda sobre la relació entre el llenguatge, l’art i la identitat.

La pràctica de l’artista ha esdevingut, al llarg dels anys, un inabastable work in progress en el qual, a partir del cos, la veu, la paraula, l’espai, el moviment i la interacció amb l’altre, Guimarães explora sentiments, emocions i experiències personals que actuen com a catalitzadors i miralls que, a la vegada, fan visible la incapacitat per comunicar-nos amb la natura, per exemple, o d’entendre el llenguatge no verbal.

“Dislèxia” no només explora les paraules com a elements estètics sinó que també desafia el binarisme imperant, tot convidant els espectadors a repensar la seva comprensió del llenguatge i el poder de les paraules en l’art. La inauguració d’aquesta exposició també serà el dissabte 7 de setembre a les 18 h.

Amb aquestes dues exposicions, La Pahissa del Marquet – Arts – Lletres – Natura es consolida com un espai vital per a l’art contemporani que ofereix una plataforma perquè artistes innovadors puguin compartir les seves visions i desafiar el públic amb noves perspectives i experiències artístiques.

Categoria: Sant Llorenç-Obac, ODS, Museus i equipaments culturals,