Sant Llorenç-Obac S'organitzen tallers, passejades, exposicions, xerrades...

Aquest hivern, participa de les propostes Parcs i biblioteques... naturalment! al Vallès Occidental

13/01/2020

A finals del 2018, les biblioteques del Vallès Occidental que es troben dins l’àrea d’influència del Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac van sumar-se al programa Parcs i biblioteques... naturalment! La iniciativa, que es va desplegar per primera vegada a la comarca del Maresme, apropa els usuaris de les biblioteques als espais naturals dels seus territoris.

Des d'aleshores, les biblioteques de Castellar del Vallès, Matadepera, Terrassa, Vacarisses i Viladecavalls i el Bibliobús la Mola editen un programa d'activitats trimestral amb nombroses propostes que reflexionen sobre la conservació del patrimoni natural i cultural i descobreixen als infants i famílies aspectes desconeguts sobre l'espai protegit del Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac.

En aquest enllaç, podeu descarregar-vos el programa d'activitats corresponent als mesos de gener-febrer-març del 2020. Entre d'altres, hi trobareu tallers infantils, tertúlies, mostres de llibres, exposicions fotogràfiques, passejades i xerrades. Aquest primer trimestre es commemoren, a més, el Dia Internacional de les Dones i les Nenes en la Ciència (11 de febrer) per tal de promoure i fomentar les vocacions científiques en les nenes i dones i contribuir a posar fi a la bretxa de gènere en el món de la ciència; el Dia Mundial de les Llegums (10 de febrer), i el Dia Internacional dels Boscos (21 de març).

Col·laboració entre la Xarxa de Biblioteques Municipals i la Xarxa de Parcs Naturals

Parcs i biblioteques, naturalment! (#Parcsibiblios) un compromís de col·laboració entre la Gerència de Serveis de Biblioteques i la Gerència de Serveis d’Espais Naturals de la Diputació de Barcelona que ofereix una programació cultural conjunta que recull la sensibilitat i el coneixement envers aquests espais naturals.

Documentals, exposicions, xerrades, tallers, clubs de lectura, rutes literàries i visites guiades organitzades per les biblioteques públiques establertes en municipis de la Xarxa de Parcs Naturals col·laboren entre elles per difondre, en un programa conjunt, la natura i la literatura.

Font de la informació: Xarxa de Biblioteques Municipals (XBM)

Categoria: Sant Llorenç-Obac, Educació ambiental, Educació ambiental, Educació ambiental, general,