Marina L'equip d'arqueòlegs podrà continuar amb les tasques de recerca

El voluntaris col·laboren amb el manteniment del jaciment ibèric de les Maleses, al Parc de la Serralada de Marina

06/04/2022

Els membres del Cercle de Voluntaris dels Parcs Naturals van desplaçar-se el dissabte 2 d’abril fins al poblat iber de les Maleses, a Montcada i Reixac, al Parc de la Serralada de Marina. L’actuació va consistir en la retirada de tota la vegetació que havia crescut en punts diferents de les restes ibèriques d'aquest jaciment.

El grup de voluntaris i voluntàries va ser rebut pel tècnic d’Ús públic i educació ambiental, Toni Navarrete, el qual va donar-los la benvinguda al Parc. Un cop al jaciment, situat a Montcada i Reixac, Gemma Hidalgo i Jordi Chorén, arqueòleg, van explicar-los les característiques d'aquest poblat i allò que el diferencia de la resta d’assentaments ibers de la zona.

A continuació, va començar la retirada de plantes de l’entorn fins aconseguir netejar de vegetació una extensa zona. D'aquesta manera, l'equip d'arqueòlegs podrà seguir amb les tasques de recerca al poblat. Precisament, el 30 de març es van presentar els resultats de la 21a campanya arqueològica, que ha aportat informació valuosa sobre la vida quotidiana al poblat iber. Així, durant l’acte es van donar a conèixer aspectes rellevants com la localització del punt exacte d’accés al poblat; de diferents nivells d’alçada, amb terrasses per a la vigilància, i d’un dipòsit amb restes òssies que podrien ser vestigis d’ofrenes. Més informació aquí.

Les excavacions al jaciment estan coordinades pel Museu municipal de Montcada i Reixac, finançades pel Consorci del Parc de la Serralada de Marina i l'Ajuntament de Montcada i Reixac sufraga els treballs de consolidació de l'espai.

Font de la informació: Cercle de Voluntaris dels Parcs Naturals

Categoria: Educació ambiental, Marina, Cercle de voluntaris, Educació ambiental, ODS, Educació ambiental,