El programa d'educació ambiental Coneguem els nostres parcs s'acomiada fins al proper curs escolar

22/07/2021

Aquest ha estat un curs escolar que amenaçava ser difícil però, finalment, el Coneguem els nostres parcs s’ha pogut desenvolupar amb tota normalitat, més enllà d’algun canvi de data de l’activitat a causa d’algun grup bombolla confinat o per previsió de pluges el dia de la sortida al parc. Al llarg del 2021, han realitzat les activitats 6.648 infants de 176 escoles de 65 municipis.

Un any més, acomiadem el Coneguem els nostres parcs amb un èxit de participació que confirma el valor que té aquest programa d’educació ambiental entre les escoles de les comarques de Barcelona. I és que al llarg d’aquest any 2021, han realitzat les activitats del programa 6.648 infants procedents de 176 escoles de 65 municipis.

Més enllà de xifres, aquestes dades de participació indiquen que els nostres nens i nenes reben una educació ambiental de qualitat gràcies a la implicació d’un equip de professionals molt qualificat procedent d’empreses ambientals arrelades i coneixedores del territori (Aprèn, CIMA, Fundesplai, Signatus, Ademc) i a la coordinació del programa portada a terme per Anthesis Lavola.

Enguany, l’esforç i adaptabilitat de l’equip educatiu del programa ha estat més gran que mai, si fos possible, ja que a causa de la pandèmia de la COVID-19 s’han hagut d’adaptar les dinàmiques organitzatives, amb un desdoblament de professionals per poder atendre per separat els diferents grups bombolla de les escoles, tot garantint la no coincidència dels diferents grups durant les activitats.

Igualment, es tenien preparats recursos digitals per poder seguir realitzant les activitats del programa en cas que la situació sanitària no permetés realitzar l’itinerari pel parc. Afortunadament, però, no ha calgut menester aquests recursos alternatius, que estan disponibles a la web del programa a l’abast de qualsevol persona interessada.

Una jornada a la natura

Al llarg de les diferents fases del programa, els infants aprenen què és un parc natural i la necessitat de gestionar el territori per a la seva conservació. A través d’un itinerari guiat, s’apropen a un espai natural i coneixen la seva flora i la seva fauna, les activitats humanes que s’hi venen desenvolupant tradicionalment i com aquestes han transformat el paisatge, però també, molts d’ells, deixen enrere per un dia la contaminació dels seus nuclis urbans i poden escoltar els ocells, respirar les olors de les flors o simplement sentir l’aire net a la cara.

I així, els infants van descobrint l’entorn a través del gaudi de l’experiència, clau per generar valors d’estima i respecte cap a la natura. Coneixements, sentiments, actituds i accions que després s'han plasmat en forma d’auques en el primer concurs del Coneguem els nostres parcs i que mostren que els infants que passen pel programa es converteixen en petits grans motors de canvi en favor del nostre medi natural.

Tanquem doncs una nova edició del programa amb la satisfacció de la feina ben feta i ens acomiadem fins al proper curs ple de nous infants, reptes i il·lusió.

Categoria: Educació ambiental, Xarxa de Parcs Naturals, Montseny, Guilleries-Savassona, Montesquiu, Garraf, Montnegre-Corredor, Sant Llorenç-Obac, Diputació de Barcelona, Educació ambiental, ODS, Educació ambiental,