Selector d'idioma

CAES

Capçalera

Publicador de continguts

Diputació de Barcelona | Altres | Xarxa de Parcs Naturals També s'han elaborat propostes de millora en l'àmbit de la formació del sector

El sector de l'educació ambiental defineix els perfils professionals i els objectius de treball

Activitat d'educació ambiental a l'Espai Natural de les Guilleries-Savassona. Autor: Oriol Clavera

Activitat d'educació ambiental a l'Espai Natural de les Guilleries-Savassona. Autor: Oriol Clavera

22/02/2022

S'ha presentat l'estudi del 2021 del Projecte per a la professionalització del sector de l’educació ambiental en una sessió en línia el dimarts 16 de febrer. En l’estudi, es defineixen els perfils professionals, es fan propostes de millora pel que fa a la formació i es defineixen els objectius de treball. La presentació va aplegar un centenar de persones vinculades a l’educació ambiental, entre ells, tècnics de la Xarxa de Parcs Naturals que han col·laborat també en l’elaboració de l’estudi.

Tal com es va explicar durant la presentació, en l’estudi s’han definit tres perfils professionals, amb les seves funcions i competències associades, així com propostes de millora de la formació per al sector. Els tres perfils són els següents: tècnic/a d’educació ambiental, d’intervenció directa; coordinador/a tècnic/a de projectes i activitats d’educació ambiental, i director/a tècnic/a de projectes d’educació ambiental.

Per altra banda, els objectius de treball d’enguany es focalitzen en l’àmbit dels convenis laborals, facilitant la seva revisió i la ubicació dels tres perfils en aquests convenis o en d’altres; la contractació pública, mitjançant una taula de treball que impulsi un acord per unes característiques comunes o criteris establerts per a la contractació dels serveis d’educació ambiental. Un altre dels objectius són la millora del Cicle Formatiu de Grau Superior d’Educació i Control Ambiental, fomentant propostes de nous continguts; i, finalment, el procés d’acreditació de competències. Les competències s’han recollit en un diccionari de competències clau, que inclou divuit competències tècniques i dotze competències actitudinals.

Conjuntament amb la resta d’administracions públiques i la societat civil compromesa amb la Declaració del II Congrés Nacional d’Educació Ambiental per transitar de l’acció individual a la transformació col·lectiva, entre les quals hi ha la Diputació de Barcelona (veure notícia sobre l'adhesió de la Diputació de Barcelona a la Declaració), la Generalitat de Catalunya assumeix el repte de liderar el projecte de millora professional de l’educador/a ambiental.

En aquest enllaç es pot consultar l’informe de l’estudi, la presentació i altra informació sobre el procés d'elaboració. Així mateix, aquest fil de Twitter de @mediambientcat aplega les intervencions més destacades fetes durant la presentació en línia del 16 de febrer.

compartir

Font de la informació: Departament de Medi Ambient i Sostenibilitat. Generalitat de Catalunya

Categoria: Educació ambiental, Diputació de Barcelona, Altres, Xarxa de Parcs Naturals, Educació ambiental, Diputació de Barcelona, ODS, Educació ambiental,

CookiesEU

La teva privacitat és la nostra prioritat

Per protegir la teva intimitat, abans de continuar volem assegurar-nos que saps que, tant nosaltres com els nostres col·laboradors, utilitzem algunes “cookies” a la web per a facilitar-te l’ús:

  • Pròpies i de tercers amb finalitats estadístiques, amb les que no es recull informació dels usuaris ni es registren les adreces IP d’accés.
  • Pròpies i de tercers per a garantir el funcionament bàsic, com la sessió d'usuari, i aspectes de personalització, com l'idioma de les nostres pàgines.
    Guardem l’acceptació de cookies durant 30 dies per a millorar l’experiència de navegació. Recorda que pots eliminar les cookies del teu navegador.
  • De tercers per mostrar-te informació de les nostres xarxes socials, com Facebook, Twitter, YouTube, etc. A l’accedir a aquests llocs web podràs decidir si acceptes o no les seves polítiques de privacitat i de cookies.

Més informació