Diputació de Barcelona | Xarxa de Parcs Naturals Els destinataris són els 284 ajuntaments que disposen de PPI redactat per la Diputació

La Diputació de Barcelona destina 2,7 milions d'euros per conservar infraestructures estratègiques en la prevenció d'incendis forestals

18/03/2019

La Diputació de Barcelona ha aprovat un ajut de 2.784.725 euros destinat a 284 municipis de la demarcació per infraestructures estratègiques en la prevenció d’incendis forestals. Aquest suport econòmic ha de servir per executar actuacions de manteniment, consolidació i millora de vials, instal·lacions de la xarxa bàsica de punts d'aigua i altres infraestructures estratègiques establertes en el Pla municipal de prevenció d’incendis forestals (PPI).

Aquests ajuts econòmics, que es vehiculen a través del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals de l’any 2019, tenen com a requisit que les actuacions en què s'actuï estiguin acordades entre l’ajuntament i l’Agrupació de Defensa Forestal (ADF) de cada municipi, i que comptin amb l’assistència de l’Oficina Tècnica de Prevenció Municipal d’Incendis Forestals i Desenvolupament Agrari (OTPMIFDA) de la Diputació de Barcelona, mitjançant la presentació d’una relació prioritzada i valorada d’aquestes. D'acord amb les bases de l'ajut, totes les actuacions han d’estar finalitzades abans del 31 de desembre del 2019.

Els ajuts als 284 municipis s’atorguen en règim de cofinançament entre la Diputació de Barcelona i els ajuntaments en funció del rang de població municipal, essent l’aportació de la Diputació sobre el total del cost de les actuacions des del 80 % per a municipis de més de 20.000 habitants fins al 100 % per als municipis de menys de 2.500 habitants.

Font de la informació: Diputació de Barcelona

Categoria: Oficina Tècnica de Prevenció d'Incendis, hàbitats, Paisatge, Gestió del medi, Prevenció incendis, Diputació de Barcelona, Diputació de Barcelona, flora, Hidrologia, Biodiversitat, Xarxa de Parcs Naturals, general,