Xarxa de Parcs Naturals | Garraf | Diputació de Barcelona | Altres S’amplien convenis i acords de col·laboració

La Xarxa de Parcs Naturals estreny aliances amb l'Alguer i el Parc Nacional de l'Asinara amb noves col·laboracions

31/08/2022

Entre el 25 i el 28 d’agost, la Xarxa de Parcs Naturals ha estat present a l’Alguer amb l’organització de dos recitals del cicle Poesia als parcs, amb Anna Ballbona i Albert Benzekry, i un concert de Parcs en concert, amb Paula Grande i Vic Moliner. A banda de la programació, el coordinador d’Espais Naturals, Jordi Padrós, i l’assessor Xavier Roget, van reunir-se, de la mà d’Obra Cultural de l’Alguer i de la Delegació del Govern de la Generalitat, amb diferents institucions i entitats sardes per establir col·laboracions entre els dos territoris de parla catalana. En aquest sentit, destaca un acord de col·laboració amb l’Ajuntament de l’Alguer.

Padrós i Roget es van reunir el 26 d’agost amb Giovanna Caria, primera tinent d’alcalde de l’Ajuntament de l’Alguer, i Alessandro Cocco, regidor de Cultura de l’Ajuntament de l’Alguer i de la trobada en va sortir el compromís d’establir un conveni de col·laboració entre l’Ajuntament de l’Alguer i l’Àrea d’Infraestructures i Espais Naturals de la Diputació de Barcelona per futures accions entre ambdues institucions. L’acord, que es redactarà i aprovarà en les properes setmanes, té com a objectiu activitats de l’àmbit cultural (en els programes de Viu el parc, Poesia als parcs i Parcs en concert), medi ambient i desenvolupament econòmic (turisme sostenible, Parc a taula).

En aquest àmbit, el 25 d’agost van tenir una trobada amb Gabriella Scanu, Comissaria-Presidenta Parc Nacional Asinara i Vittorio Gazale, director Parc Nacional Asinara. En base al protocol de col·laboració establert, van acordar la participació de la Xarxa de Parcs Naturals en una trobada de la taula institucional de la Carta Europea de Turisme Sostenible del Parc Nacional,(desenvolupament socioeconòmic del nord oest de Sardenya ), que està prevista cap a mitjans d’octubre. D’altra banda, es va establir que més endavant hi hauria un encontre a Barcelona, amb la participació dels responsables del Parc Nacional i actors locals de la seva CETS, on reconèixer futures accions de col·laboració en aquest àmbit.

Intercanvi d’estudiants de cuina i hostaleria

Els darrers acords van tenir lloc el 26 d’agost amb la direcció del Istituto Alberghiero de l’Alguer, on van acordar recuperar el programa d’intercanvi de formació professional en l’àmbit de la cuina i hostaleria entre l’Alguer i Sitges, que va quedar aturat amb la pandèmia. Així, es preveu que uns cinc alumnes que acaben la seva formació puguin desenvolupar una activitat professional en establiments certificats per la Carta Europea de Turisme Sostenible i/o del Parc a taula dels parcs agermanats de Porto Conte (Alguer)  i del Parc del Garraf.

D’altra banda, en el marc d’aquest intercanvi entre els dos territoris, es preveu que músics joves de l’Alguer puguin participar al programa Parcs en concert als parcs de la Xarxa de Parcs Naturals en els propers anys.

Categoria: Parc a Taula, Xarxa de Parcs Naturals, Garraf, Diputació de Barcelona, Altres, Parc a taula, Poesia als parcs, Viu el parc,