Xarxa de Parcs Naturals | Altres Amb el duo Arar, format per Marina Tomàs i Maria Cruz

Música catalana a l'Alguer amb el duo Arar de la mà del cicle Parcs en concert

27/09/2023

La cèntrica plaça Pino Piras de la ciutat sarda va acollir el dissabte 23 de setembre un concert íntim i molt persona en què el duo Arar va presentar les seves creacions integrades dins el seu primer disc, Simulacres (Microscopi, 2023). Així, en el marc del cicle Parcs en concert, una proposta d’enorme qualitat, que mescla veus, guitarra, saxo i bases electròniques, sonava en llengua catalana per a un públic alguerès de més d’un centenar de persones.

L’Alguer és una illa lingüística catalana dins una altra illa, Sardenya. Des que al segle XIV hi van arribar pobladors catalans, aquesta ciutat ha mantingut fins als nostres dies un patrimoni lingüístic incalculable. Malgrat l’amenaça a dia d’avui de la desaparició de la llengua catalana, unes quantes entitats culturals, com Plataforma per la Llengua i l’Obra Cultural de l’Alguer, resisteixen oferint una nodrida agenda d’activitats culturals.

Aquesta darrera, l’Obra Cultural de l’Alguer, rep el suport de la Xarxa de Parcs Naturals de la Diputació de Barceloba, un reconeixement al valor que aporta la cultura i la música en la difusió i dinamització de la llengua, però, també, al valor del patrimoni natural. No en va, la Reserva Natural Monte Soratte, a l’Alguer, està agermanat amb el Parc del Garraf. En aquest marc va tenir lloc el concert que el duo Arar va oferir el dissabte 23 de setembre a la ciutat de l’Alguer dins el cicle Parcs en concert.

El concert va ser també un punt de trobada entre la cançó catalana i algueresa, ja que hi van poder assistir reconegudes figures de la música de l’Alguer, com Claudio Sanna o Franca Masu, qui van intercanviar impressions amb les catalanes Marina Tomàs i Maria Cruz, integrants del duo Arar. Un agermanament, el de l’Alguer i Parcs en concert, que cercarà a partir d’ara enfortir els vincles culturals, promoure la llengua catalana a través de la música i mantenir viva aquesta única, valuosa i riquíssima illa lingüística. La primera d’aquestes col·laboracions serà l’arribada del cantautor alguerès Davide Casu a Catalunya per oferir un concert dins la programació del cicle el proper 29 d’octubre al castell d’Olèrdola, en l’àmbit del Parc d’Olèrdola.

El cicle continua

Parcs en concert seguirà oferint aquest 2023 concerts arreu de la Xarxa de Parcs Naturals i els propers concerts seran el divendres 29 de setembre al castell de Castelldefels amb Magalí Sare i Victori Andreu i el proper octubre amb noms com Roigé i Miranda Amaia.

Tots els concerts del cicle són gratuïts i es pot accedir a conèixer la programació a través de la web del programa: parcs.diba.cat/parcsenconcert.​​​​​​​

Font de la informació: Neandertal Records

Categoria: Educació ambiental, Xarxa de Parcs Naturals, Altres, Educació ambiental, Viu el parc, Notícies d'arreu, Educació ambiental,

Parcs en concertParcs en concert