Sant Llorenç-Obac | Montseny | Diputació de Barcelona | Xarxa de Parcs Naturals Tots els caps de setmana i festius

Noves línies regulars de transport públic per accedir al Montseny i a Sant Llorenç del Munt i l'Obac

05/10/2018

A partir del 12 d’octubre, el Departament de Territori i Sostenibilitat i la Diputació de Barcelona posen en funcionament nous serveis d’autobusos que permetran millorar l’accés amb transport públic sostenible als parcs naturals del Montseny i de Sant Llorenç del Munt i l’Obac. El dijous 4 d’octubre va tenir lloc la presentació de les noves línies. L’acte va comptar amb la presència del secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Isidre Gavín, i del diputat adjunt d’Espais Naturals de la Diputació de Barcelona, Jesús Calderer.

La posada en servei d’aquestes línies de transport públic pretén facilitar l’accés a tota la població als espais naturals, alhora que es millora la mobilitat en unes zones dels parcs que tenen una elevada afluència de visitants.

Les tres línies estan integrades en el sistema tarifari de l’ATM de Barcelona, fet que possibilita als usuaris l’adquisició de bitllets integrats que permeten el transbordament tren-bus. Així doncs, aprofitant que aquestes línies tenen parada a estacions de tren, es creen bitllets combinats tren-bus per facilitar que més visitants puguin arribar des de casa en transport públic.

Durant la presentació d’aquest nou servei, el diputat adjunt Jesús Calderer va destacar la importància de disposar de transport públic fins als espais naturals, en aquest cas, el Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac i el Parc Natural del Montseny, pel fet de ser uns territoris que reben una afluència important de visitants al llarg de l’any, amb els problemes que ocasiona que l'accés es faci amb vehicle privat. “Ara -va remarcar Calderer– hi haurà la possibilitat que les persones hi arribin d’una manera còmoda i també més sostenible, amb transport públic i amb tarifa integrada, la qual cosa és un gran avantatge per a tothom”.

Per la seva banda, el secretari d’Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat, Isidre Gavín, va remarcar que es tracta d’una “iniciativa novedosa i especialment interessant, perquè permet millorar l’oferta de transport públic més enllà de la mobilitat quotidiana i  acostar la ciutadania al medi natural”. A més, va destacat Gavín, “ens ajuda a avançar en els objectius de millorar la qualitat de l’aire i fomentar la sostenibilitat”.

Parc Natural del Montseny

Nou busos al dia fins a Santa Fe i Fontmartina

Al Parc Natural del Montseny, l’any passat ja va funcionar a mode de prova un bus amb molt bona acceptació per part dels usuaris. Ara es consolida aquesta aposta per la mobilitat sostenible amb l’establiment d’un servei entre l’estació de Rodalies de Sant Celoni i el Parc Natural que funcionarà els dissabtes, diumenges i festius.

La freqüència serà de nou serveis diaris d’anada i tornada als dos destins del 12 d’octubre al 4 de novembre. De novembre a maig, els mesos d’hivern i primavera, hi haurà cinc serveis per sentit i línia. De maig a octubre, hi haurà sis serveis. El primer autobús sortirà de l’estació de Sant Celoni a les 8.10 h del matí i el darrer de tornada sortirà de Santa Fe i Fontmartina a les 17.25 h. A l’estiu la darrera sortida s’amplia fins a les 19 h.

El servei de bus al Parc Natural del Montseny està gestionat per l’empresa Sagalés, concessionària de la línia. Els bitllets senzills tenen un preu de 2,20 euros. El bitllet combinat tren-bus per tal que els visitants puguin arribar a Sant Celoni amb el tren de rodalies de Renfe i allà agafar el servei de bus fins al Parc té un preu per anada i tornada de 10,80 euros des de Barcelona, de 7 euros des de qualsevol estació del tram Granollers Centre - Maçanet-Massanes, i de 13,10 euros des de qualsevol estació del tram Girona - Sils.

Consulteu tota la informació i els horaris a la pàgina web.

Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac

Set autobusos diaris a Coll d'Estenalles i tres a Mura i Talamanca

L’autobús del Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac tindrà una freqüència de set serveis diaris en cada sentit, tres dels quals arribaran fins a Talamanca i Mura. El primer autobús sortirà de l’estació de Terrassa a les 8.30 h del matí i la darrera sortida des de Talamanca i Coll d’Estenalles a les 17.30 h.

El servei del Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac està gestionat per l’empresa Transports Generals d’Olesa, concessionària de la línia. Els bitllets senzills tenen un preu de 2,20 euros entre Terrassa/Matadepera fins al Coll d’Estenalles i de 3,10 euros fins a Mura i Talamanca. S’ofereix un bitllet combinat tren-bus per tal que els visitants puguin arribar a Terrassa amb Ferrocarrils de la Generalitat i allà agafar el servei de bus fins al Parc. El preu d’aquest bitllet anada i tornada des de Barcelona és d’11,15 euros.

Consulteu tota la informació i els horaris a la pàgina web.

El finançament del servei durant el 2018 el farà la Diputació de Barcelona amb la previsió que a partir del 2019 el Departament de Territori i Sostenibilitat s’hi pugui incorporar aportant el 50 % del cost. El Departament i la Diputació faran un seguiment de l’oferta de serveis per valorar la seva acceptació i, si cal, ajustar-la a les necessitats.

Podeu veure i descarregar declaracions del diputat adjunt Jesús Calderer, i del secretari d'Infraestructures i Mobilitat, Isidre Gavín, en aquest enllaç.

Font de la informació: Diputació de Barcelona

Categoria: Diputació de Barcelona, Sant Llorenç-Obac, Montseny, Diputació de Barcelona, Xarxa de Parcs Naturals, general,