Litoral Les mesures s'apliquen els caps de setmana en horari nocturn

El Parc de la Serralada Litoral i els ajuntaments limiten l'accés als aparcaments de Teià i Premià de Dalt per evitar botellots

29/09/2021

Els caps de setmana del 18 i 19 de setembre i del 25 i 26 de setembre, el Parc de la Serralada Litoral conjuntament amb els ajuntaments de Teià i de Premià de Dalt han limitat l'accés motoritzat als aparcaments de la zona de la Cornisa i l'entorn de Sant Mateu per evitar botellots com els que es van produir la vigília de la Diada. Les mesures, en principi, es mantindran fins al 8 d'octubre.

D’acord amb les mesures COVID-19 i per evitar concentracions, el 18 i 19 i 25 i 26 de setembre de les 00.30 a les 6 h es va limitar l’accés als aparcaments de coll de Can Gurguí, coll de Clau, plana del Mestre i mirador de la Cornisa i a l'entorn de Sant Mateu, al Parc de la Serralada Litoral. Es preveu que les mesures es mantinguin fins al 8 d'octubre. A partir d’aquesta data i si les indicacions establertes pel PROCICAT plantegen la reobertura de l’oci nocturn, es valorarà la idoneïtat de mantenir aquestes restriccions al Parc.

Les policies locals van precintar els aparcaments i van col·locar-hi rètols que alertaven del tancament per mesures PROCICAT. A més de l’horari, s’indicava que no es recomana superar grups de deu persones en trobades i reunions socials i familiars i que no es permet el consum d’aliments i begudes en espais públics habilitats amb mobiliari urbà (àrees de descans, pícnic...).

Des de l’Ajuntament de Teià, l’alcalde del qual, Andreu Bosch, presideix el Consorci del Parc de la Serralada Litoral, es va fer un balanç satisfactori de l'operatiu preventiu per evitar botellots al Parc durant les matinades del cap de setmana, però encara hi ha punts on s'acumulen deixalles d'ocasions anteriors. Així, el 26 de setembre, l’ADF Teià encara va haver de netejar un tram del camí de Can Gurguí.

El dissabte i diumenge, 11 i 12 de setembre, tant voluntaris de les Agrupacions de Defensa Forestal (ADF) de Teià, Alella, Premià de Dalt, la Conreria i Vallromanes, com voluntaris de l’associació Save the project i altres usuaris del Parc de la Serralada Litoral van recollir deixalles al camí de la Cornisa, coll de Clau, coll de Can Gurguí i entorn de Sant Mateu. Eren restes dels botellots que va deixar una colla de joves la nit del divendres 10 de setembre.

Categoria: Litoral, ODS,