Selector de idioma

Publicador de contenidos

Marina En l'àmbit del Parc de la Serralada de Marina

El Museu Municipal de Montcada i Reixac presenta les conclusions de la 20a campanya arqueològica al jaciment iber de les Maleses

$urlFileEntry

Chorén, Duran i Hidalgo, durant la presentació.
Autor: Montcada Comunicació

27/04/2021

Marcada per les mesures contra la COVID-19, entre els mesos de juny i juliol del 2020 es va desenvolupar la 20a campanya arqueològica al jaciment iber de les Maleses, a Montcada i Reixac, en l'àmbit del Parc de la Serralada de Marina. A més d’oferir nous coneixements inèdits sobre el món ibèric, la 20a campanya va permetre confirmar l’existència d’un complex defensiu a l'extrem sud del poblat.

Durant l’acte de presentació dels resultats de la 20a campanya arqueològica al jaciment ibèric de les Maleses, feta el dimarts 20 d’abril a la tarda a l'Auditori Municipal de Montcada i Reixac, Mercedes Duran, la directora del Museu Municipal de Montcada i Reixac, va concloure que "Estem davant d'una estructura molt potent, amb una vintena d'estances, tres passadissos, tres nivells i una torre de guaita, que no es pot comparar en mida a la d'altres assentaments de l'entorn i que suposa tota una demostració de poder de l’elit governant".

Per la seva banda, l'arqueòleg Jordi Chorén va descriure les principals troballes urbanístiques i va destacar la dificultat que va suposar la gran quantitat de vegetació que cobria la zona a excavar després de tres mesos de confinament. “Avancem lentament en la descoberta d'aquest complex defensiu que sembla un gran trencaclosques que hem d'encaixar a mesura que apareixen nous elements”, va explicar Chorén, qui també va detallar les tasques de consolidació que es van dur a terme al jaciment per evitar la degradació de les estructures descobertes en actuacions anteriors.

Certament, la 20a campanya arqueològica, feta durant el mes de juny i fins al 17 de juliol del 2020, va estar marcada per la pandèmia i per la necessitat d’adaptar-se a la normativa contra la COVID-19 per tal de garantir la seguretat dels participants. Així ho va explicar la directora de les excavacions, Gemma Hidalgo, qui també va agrair el suport, un any més, de l'Ajuntament de Montcada i Reixac, que ha sufragat les tasques de consolidació, del Consorci del Parc de la Serralada de Marina, que finança la intervenció, del Consorci d’Estudis Avançats de Barcelona (CASB) i de l'equip humà de l'INS Montserrat Miró i Vilà.

Durant l’acte, es va presentar el número 21 de la revista de divulgació científica Monte Catano, que en la darrera edició inclou articles dels investigadors Xavier Colomé, Jordi Chorén i Miquel Sánchez.

L'alcaldessa de Montcada i Reixac, Laura Campos, i la regidora de Cultura i Patrimoni, M. Rosa Borràs, van elogiar la tasca del Museu Municipal i van encoratjar l'equip a continuar treballant per desvetllar els secrets del jaciment ibèric de les Maleses.

Per a més informació sobre les Maleses, podeu consultar l'enllaç següent: Museu de les Maleses i jaciment ibèric.

Font de la informació: La Veu de Montcada

Categoria: Marina, ODS,

Tu privacidad es nuestra prioridad

• Propias y de terceros con fines estadísticos, con las que no se recoge información de los usuarios ni se registran las direcciones IP de acceso.
  • Propias y de terceros para garantizar el funcionamiento básico, como la sesión de usuario, y aspectos de personalización, como el idioma de nuestras páginas.