Selector de idioma

Publicador de contenidos

Marina Es gestiona per conveni entre el Parc de la Serralada de Marina, l'Ajuntament i el Grup d'Astronomia de Tiana

Visita de l'Ajuntament de Sant Mateu del Bages a l'Observatori Astronòmic de Tiana per conèixer el model de gestió

Un moment de la visita. Autor: Ajuntament de Tiana

18/05/2021

El diputat de Mobilitat, Espais Naturals i Prevenció d’Incendis Forestals i alcalde de Talamanca, Josep Tarín, acompanyat per l'alcalde de Sant Mateu de Bages, Josep Maria Junyent, i la primera tinent d’alcalde, Remei González van visitar l’Observatori Astronòmic de Tiana el dimarts 18 de maig per conèixer-ne el model de gestió per poder-lo aplicar al municipi. Van ser rebuts per l'alcaldessa de Tiana, Marta Martorell; el primer tinent d'alcalde, Albert Sales; la directora del Parc Serralada de Marina, Cinta Pérez Figueras, i el membre del Grup d'Astronomia de Tiana Enric Monreal, com a representant de l'Observatori.

Durant la visita van poder conèixer el model de gestió d’aquest equipament singular situat en el Parc de la Serralada de Marina. L’Observatori Astronòmic de Tiana, construït el 2002 per la Diputació de Barcelona quan es va crear el Parc, es gestiona amb un conveni per part del Consorci del Parc de la Serralada de Marina, l’Ajuntament de Tiana i l’entitat sense ànim de lucre Grup d'Astronomia Tiana (GAT), integrada per astrònoms.

Segons el conveni, que es renova cada any, el GAT es va fer càrrec del funcionament de l'Observatori per poder fer observacions astronòmiques. L'any 2004, s’hi va situar un Punt d’Informació del Parc de la Serralada de Marina. L’Ajuntament i el Consorci s’ocupen de mantenir l’espai i els aparells.

El Grup d'Astronomia de Tiana té un paper molt important en la investigació, amb contactes amb centres de recerca de tot el món i també en la divulgació, tant entre la població local i escolar com col·laborant amb el Parc en programes com Viu el parc, passejades guiades o el Dia Europeu dels Parcs. Així, l’astronomia és una part força central del discurs i les activitats del Parc de la Serralada de Marina.

Font de la informació: Xarxa de Parcs Naturals

Categoria: Recerca i seguiment, Divulgació, Marina, Biodiversitat, Educació ambiental, ODS,

Tu privacidad es nuestra prioridad

• Propias y de terceros con fines estadísticos, con las que no se recoge información de los usuarios ni se registran las direcciones IP de acceso.
  • Propias y de terceros para garantizar el funcionamiento básico, como la sesión de usuario, y aspectos de personalización, como el idioma de nuestras páginas.