Foix Podeu tornar a veure els recitals al canal Youtube del cicle

Josep Pedrals al Parc del Foix, darrer espectacle del cicle Poesia als parcs. Lletres i paisatges 2018

15/11/2018

El diumenge 4 de novembre va tenir lloc al Parc del Foix el darrer recital del cicle Poesia als Parcs. Lletres i paisatges d’enguany. L’encarregat de posar el punt i final en aquesta edició va ser el polièdric Josep Pedrals, qui, amb l’acompanyament musical d’alguns integrants de l’Orquestra Fireluche, va oferir-nos ‘El poema de la vaca’, un espectacle poètic per a menuts i grans.

La plaça del Castell de Castellet i la Gornal, amb unes vistes increïbles al pantà de Foix, es va vestir amb un sol agradable de diumenge per acollir totes aquelles persones que van decidir apropar-se al recital poètic. Famílies, motociclistes en la seva ruta dominical, visitants estrangers i veïns del municipi es van aplegar a les cadires col·locades davant de la figuera que presideix la plaça, disposats a gaudir de l’espectacle de Josep Pedrals i l’Orquestra Fireluche.

Josep Pedrals va iniciar el recital interpel·lant l’audiència amb la pregunta “D’on ve la poesia?”, a la qual ell va acabar donant resposta fent un paral·lelisme amb la salutació àrab que assenyala l’estómac, el cor i la gola. A partir d’aquí, un seguit de poemes i textos molt musicals, plens de jocs de paraules, referències a la fauna i la flora i a éssers imaginaris es van anar succeint, gairebé simulant una dansa dominical.

L'Orquestra Fireluche, desplegament infinit d'instruments

En aquest sentit, l’Orquestra Fireluche, amb un desplegament infinit d’instruments i objectes de sonoritats sorprenents van dialogar meravellosament amb la paraula, tot creant un espectacle únic i sorprenent. D’aquesta manera, amb l’ús d’una cullera i un flauta travessera van acompanyar Pedrals en el poema “Els animals”; o amb un ukelele, un charango peruà i unes tavelles de Sri Lanka, els versos recitats de Salvador Perarnau. Així mateix, una bossa de caliues, un plàstic de bombolles o un serra tocada amb un arc de violí van servir per endinsar el públic en univers sonor en què la paraula i les textures musicals convidaven tot el públic a un viatge exòtic.

Pedrals va jugar amb tot el públic, petits i grans. La dansa més senzilla i divertida va aparèixer tot recitant el “Poema de la vaca” i la profunditat més transcendental va acompanyar el poema “L’Apocalipsi segons Josep Pedrals”, en què el relat d’un somni convidava a imaginar la fi del món.

Es tanca una nova edició del cicle Poesia als parcs. Lletres i paisatges

Amb aquest recital, el cicle Poesia als Parcs. Lletres i paisatges posa la cirereta a una programació que ha comptat amb catorze recitals poètics, amb vint-i-un poetes i divuit músics tan dispars i originals com el mateix Josep Pedrals, Sònia Moll, Eduard Carmona, Sebastià Benassar o Raquel Santanera.

Retornarem amb un nova proposta la propera primavera. Fins aleshores, podeu (re)veure els recitals d’enguany i de les edicions anteriors en el canal Youtube.

El cicle poètic Poesia als parcs. Lletres i paisatges va néixer el 2005 dins el marc del programa Viu el parc. Aquesta proposta es basa en un seguit de lectures i recitals que es duen a terme als espais de la Xarxa de Parcs Naturals i a d’altres espais naturals protegits de dins o fora de Catalunya, amb qui la Diputació de Barcelona manté vincles culturals per raó d’agermanaments estables o convenis específics establerts amb entitats culturals o conservacionistes del país o l’estranger, com ara l’Obra Cultural de l’Alguer, a Sardenya.

Des de l’any 2008, el programa compta amb el suport i la col·laboració de la Institució de les Lletres Catalanes, adscrit al Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, amb qui des del 2010 la Diputació de Barcelona té subscrit un conveni de col·laboració mútua per donar suport al cicle.

Font de la informació: Tramoia Produccions Culturals

Categoria: Viu el parc, Foix, Educació ambiental, Educació ambiental, Poesia als parcs, Poesia als Parcs, general,