Garraf Tindrà lloc el 6 de febrer al Museu de Gavà

Inscripcions obertes per al Segon Fòrum Permanent per a la implementació de la Carta Europea de Turisme Sostenible (CETS) dels parcs del Garraf, Olèrdola i el Foix

08/01/2019

Un cop obtinguda la certificació de qualitat, el proper dimecres 6 de febrer de les 17 a les 19 h el Museu de Gavà acollirà el 2n Fòrum Permanent per a la implementació de la CETS als tres parcs. Obert i gratuït, hi pot assistir tota persona interessada, tanmateix cal inscriure’s prèviament al correu electrònic següent: p.garraf.qualitat@diba.cat. No hi falteu!

Durant l’any 2018, s’ha treballat per engegar el conjunt d’actuacions que han de permetre assolir i desplegar un model de turisme sostenible al territori. Un cop Europarc va certificar i aprovar el Pla d’actuacions, aquest s’ha començat a implementar i caldrà seguir treballant durant els propers tres anys. El Segon Fòrum Permanent  tindrà lloc el dimecres 6 de febrer de les 17 a les 19 h al Museu de Gavà (pl. Dolors Clua, 13-14).

L’objectiu d’aquesta segona edició del Fòrum serà presentar i validar la feina realitzada durant el 2018 i veure com s’acara la feina per al 2019. També es presentarà una proposta sobre com els municipis podran formalitzar la seva participació en el projecte de la CETS.

Tota la documentació i l’acta de la CETS es pot consultar a Turisme sostenible als espais naturals, pàgina web que es va presentar als assistents del Primer Fòrum Permanent com a eina eficaç que permet que tots els interessats estiguin informats del procés d’implementació als tres parcs de les trenta-dues actuacions.

Una mica d’història

Durant el 2016, els parcs del Garraf, Olèrdola i el Foix, juntament amb un equip de treball format per tècnics, empresaris, entitats dels catorze municipis dels parcs i el municipi de Cubelles, es van unir i amb una metodologia participativa van treballar per redactar i presentar la documentació per tal que els tres parcs obstessin a la certificació de la Carta Europea de Turisme Sostenible (CETS). Aquesta documentació, un cop treballada, va consistir en trenta-dues actuacions l’objectiu de les quals era caminar cap a un turisme sostenible en el territori.

Aquestes actuacions, consensuades per tots els agents del territori, es van presentar a la Federació Europarc a finals de l’any 2016. A l’abril del 2017 es va realitzar una exhaustiva auditoria per part d’Europarc per valorar la feina realitzada. La tardor del 2017 els parcs van ser validats i al desembre es va rebre el distintiu de la CETS en un acte al Parlament Euopeu, a Brussel·les.

Un cop obtinguda l’acreditació i, per tant, validada la documentació, els parcs van entrar el 2018 en un període de quatre anys en què hauran de treballar, de nou de manera participativa, amb tots els agents del territori per tirar endavant les trenta-dues actuacions.

El Primer Fòrum Permanent va tenir lloc el dimecres 31 de gener del 2018. El proper dimecres 6 de febrer, us convidem a no perdre-us la segona edició d’aquest excel·lent punt de trobada participatiu.

Categoria: Garraf, general,