Foix | Olèrdola | Garraf Es presentaran els resultats de l’auditoria que va fer Europarc als parcs l'abril passat

Participa al 1r Fòrum Permanent per a la implementació de la Carta Europea de Turisme Sostenible dels parcs del Garraf, Olèrdola i el Foix

22/01/2018

Un cop obtinguda la certificació de qualitat, el dimecres 31 de gener es durà a terme el 1r Fòrum Permanent per a la implementació de la CETS als tres parcs. L’acte tindrà lloc a la Masia d’en Cabanyes, a Vilanova i la Geltrú, entre les 17 i les 19 h. Obert i gratuït, hi pot assistir tota persona interessada. Cal inscriure’s prèviament al correu electrònic p.garraf.qualitat@diba.cat.

Durant el 2016, els parcs del Garraf, Olèrdola i el Foix, juntament amb un equip de treball format per tècnics, empresaris, entitats dels catorze municipis dels parcs i el municipi de Cubelles, es van unir i amb una metodologia participativa van treballar per redactar i presentar la documentació per tal que els tres parcs obstessin a la certificació de la Carta Europea de Turisme Sostenible (CETS). Aquesta documentació, un cop treballada, ha consistit en trenta-dues actuacions l’objectiu de les quals és caminar cap a un turisme sostenible en el nostre territori.

Aquestes actuacions, consensuades per tots els agents del territori, es van presentar a la Federació Europarc a finals de l’any 2016. A l’abril del 2017 es va realitzar una exhaustiva auditoria per part d’Europarc per valorar la feina realitzada. Aquesta passada tardor els parcs van ser finalment validats i al desembre es va rebre el distintiu de la CETS en un acte al Parlament Europeu, a Brussel·les.

Un cop obtinguda l’acreditació i, per tant, validada la documentació, els parcs entren aquest 2018 en un període de quatre anys en què hauran de treballar, de nou de manera participativa, amb tots els agents del territori per tirar endavant les trenta-dues actuacions.

1r Fòrum Permanent

El dimecres 31 de gener es durà a terme el 1r Fòrum Permanent per a la implementació de la CETS. L’acte tindrà lloc a la Masia d’en Cabanyes, a Vilanova i la Geltrú, entre les 17 i les 19 h. Obert i gratuït, hi pot assistir tota persona interessada. Cal inscriure’s prèviament al correu electrònic p.garraf.qualitat@diba.cat.

L’objectiu d’aquest primer Fòrum és presentar els resultats de l’auditoria d’Europarc i explicar com serà el desenvolupament per implementar el Programa d'Actuacions de la CETS l'any 2018. Durant el Fòrum, l’equip tècnic presentarà el seu compromís i visibilitzar les responsabilitats que les diferents entitats aniran assumint per poder treballar conjuntament.

Totes les actuacions tindran un responsable tècnic que haurà de vetllar per tirar endavant l’actuació, juntament amb un equip tècnic de treball participatiu, que formaran el grup de treball. Tota la feina que vagin realitzant els grups de treball serà presentada i validada en els fòrums permanents, que es realitzaran dos cops l’any.

Des de l’equip del Parc del Garraf, Parc d’Olèrdola i Parc del Foix s’anima a participar al Fòrum Permanent a tots els interessats a treballar cap a un turisme sostenible en el territori.

Per a més informació sobre turisme sostenible als espais naturals de la Xarxa de Parcs Naturals, consulteu aquest enllaç.

Categoria: Foix, Olèrdola, Garraf, general,