Litoral El tema d'aquesta edició és 'La vida secreta del Parc'

En marxa una nova edició del Concurs Fotogràfic del Parc de la Serralada Litoral

06/07/2020

Engega la 12a edició del Concurs de Fotografia del Parc de la Serralada Litoral. Com és habitual, aquest 2020 hi ha dues categories: Públic en general i Infants de fins a 14 anys. El tema únic de la convocatòria d'enguany és 'La vida secreta del Parc'. Es poden enviar un màxim de quatre imatges fins al dijous 15 d’octubre del 2020. Les imatges premiades acompanyades d'una selecció de les participants formaran part del calendari del Parc 2021 i d'una exposició itinerant per les biblioteques de l'àmbit del Parc.

Fins a les 23.55 h del dijous 15 d'octubre del 2020, podeu participar al 12è Concurs de Fotografia del Parc de la Serralada Litoral enviant fins a un màxim de quatre fotografies inèdites per autor a l’adreça p.slitoral@diba.cat. Cada imatge ha d’anar acompanyada d’un formulari de participació en què s’indiqui el títol de la fotografia, lloc de presa de la fotografia (indret i municipi), nom i cognoms de l’autor/a, municipi de residència, telèfon de contacte i adreça electrònica de contacte. Les fotografies poden ser capturades mitjançant càmera digital o dispositiu mòbil i s’admet qualsevol tractament digital.

Les fotografies hauran de ser inèdites (sense haver estat mai presentades ni premiades en cap altre concurs, ni en edicions anteriors del Concurs fotogràfic del Parc de la Serralada Litoral) i fetes dins l’àmbit del Parc de la Serralada Litoral tenint en compte la legislació d'aplicació en els Espais Naturals amb especial atenció al Decret 148/1992, de 9 de juny, sobre activitats fotogràfiques, científiques i esportives que poden afectar les espècies de la fauna salvatge.

Periòdicament, s'incorporaran a l'Àlbum de fotografies participants del premi al Facebook del Parc de la Serralada Litoral. Els visitants de la pàgina podran destacar amb un “M'agrada” aquelles imatges que prefereixin i el resultat d’aquesta votació determinarà el Premi del públic.

El jurat estarà format per membres del cos de jurats de la Federació Catalana de Fotografia (FCF), un membre de l’equip tècnic del Parc i el president del Consorci o persona en qui delegui. La decisió del jurat serà inapel·lable. L’acte del veredicte del jurat tindrà lloc la primera quinzena de novembre. Posteriorment, durant l’acte d’entrega de premis (data a concretar), sempre i quan la situació sanitària per la COVID-19 ho permeti, es realitzarà una projecció de totes les fotografies participants i es farà públic el nom dels guanyadors. En cas de no poder fer l’acte d’entrega de premis de forma presencial, es publicarà el nom dels guanyadors a les xarxes socials del Parc i se’ls farà arribar el premi als seus domicilis.

Molts premis en joc

Aquest és el detall dels premis de la categoria Públic en general:

Premis del jurat

1r premi: medalla d’or de la FCF i estada d’un cap de setmana per a dues persones, en règim de pensió completa, en una casa rural dins l’àmbit del Parc.

2n premi: medalla de plata de la FCF i àpat per a dues persones en un dels restaurants dins l’àmbit del Parc.

3r premi: medalla de bronze de la FCF i cistella de productes agroalimentaris procedents de productors dins l’ambit del Parc.

Premi del públic

Cistella de productes agroalimentaris procedents de productors dins l’àmbit del Parc.

Una mateixa persona no podrà ser agraciada amb més d’un premi.

Pel que fa a la categoria Infants de fins a 14 anys, hi haurà un primer i únic premi que consistirà en una medalla d’or de la FCF i un xec regal de la botiga Abacus per valor de 50 euros.

A banda d’aquests cinc premis, el jurat escollirà deu fotografies més que, juntament amb les guanyadores, formaran part del calendari del Parc 2021 i d’una mostra fotogràfica itinerant que s’exposarà a les diferents biblioteques dins l’àmbit del Parc de la Serralada Litoral que participen al programa "Parcs i biblioteques... naturalment!".

El 12è Concurs Fotogràfic del Parc de la Serralada Litoral compta amb la col·laboració de la Federació Catalana de Fotografia (Patrocini de la FCF núm. 2020/57). Podeu ampliar la informació i veure les imatges guardonades en edicions anteriors en aquest enllaç així com consultar aquí les bases completes.

Protecció de dades

En el cas dels menors de 14 anys, la seva inscripció haurà de ser feta pels seus pares o tutors (un d’ells) mitjançant aquest formulari en què donaran el consentiment per al tractament de les dades dels menors, identificatives i de contacte de l’autor de la fotografia i de la seva pròpia imatge, que podrà ser utilitzada per a la difusió de l’activitat i/o la publicació dels guanyadors en diferents mitjans, entre ells la pàgina web del Consorci.

Categoria: Educació ambiental, Litoral, Educació ambiental, general,