Marina Es van exposar i recollir nombrosos suggeriments

8a Trobada d'Entitats del Parc de la Serralada de Marina

16/12/2019

L'Oficina del Parc. La Conreria va acollir les prop de trenta persones que representaven catorze entitats durant la celebració de la VIII Trobada d'Entitats del Parc de la Serralada de Marina. La sessió va tenir lloc el dimecres 11 de desembre al vespre.

La Trobada d’Entitats es va convocar des del Consorci del Parc de la Serralada de Marina per vuitè any consecutiu. En primer lloc, Cinta Pérez, directora del Parc, va informar els nombrosos assistents de l’interès manifestat per l’Ajuntament de Sant Fost de Campsentelles d'incorporar-se al Parc (amplieu la notícia aquí). A continuació, va donar la benvinguda al Grup de Senderisme de Sant Fost, una entitat de nova creació de caire naturalista i excursionista d’aquest municipi que, per tant, s’incorpora per primera vegada a aquestes trobades anuals.

Pérez va fer un repàs dels temes inclosos en l’informe de gestió presentat a l’última Assemblea General del Consorci l’octubre del 2019. Entre d'altres, va destacar els diferents projectes portats a terme per frenar l’erosió de molts camins així com el vandalisme que malmet vies arranjades; els projectes més emblemàtics que es desenvoluparan els propers mesos i anys (com la col·laboració amb l’Hospital de Can Ruti en relació amb temes de salut i natura); la finalització dels treballs contra el Tomicus destruens a Santa Coloma de Gramenet; l’imminent inici dels treballs forestals al municipi de Sant Fost de Campsentelles, o l’arranjament de diferents fonts i altres espais de lleure.

A continuació, Jose Santaella, tècnic de territori del Parc, va oferir als representants de les entitats una explicació de l’evolució del paisatge del Parc de la Serralada de Marina des de l'inici del segle XX fins als nostres dies, dels usos del territori i el seu impacte i compatibilitat amb l’ús de l'espai natural protegit per part de la població dels municipis.

Per últim, Toni Navarrete, tècnic d’Ús Públic i Educació Ambiental del Parc, va fer una valoració sobre l’aplicació del Manual de bones pràctiques en les activitats organitzades a peu amb un resultat molt positiu en relació amb el consens a què s’ha arribat amb les entitats per tal de fer compatibles les seves activitats amb el document acordat, consensuat d'acord amb la conservació dels valors naturals del Parc.

Valuoses aportacions de les entitats

Durant la sessió, les entitats van debatre i intercanviar opinions així com realitzar aportacions i suggeriments en referència a temes d’interès com, entre d'altres, l'educació ambiental adreçada especialment amb els infants, la gestió de la cacera, els senglars, els drons, les excavacions del poblat ibèric de les Maleses o la presència d'espècies al·lòctones al Parc.

Categoria: Educació ambiental, Planificació i avaluació, Divulgació, Biodiversitat, Gestió del medi, Normativa, Recerca i seguiment, ODS, Marina, general,