Marina Amb tècnics del Parc van visitar Sant Jeroni de la Murtra

Una delegació d'ajuntaments del Brasil i Itàlia visiten el Parc de la Serralada de Marina per conèixer la seva funció com a espai natural de proximitat i accessible

04/10/2023

Un grup de representants d’ajuntaments vinguts del Brasil i Itàlia van conèixer de primera mà el Parc de la Serralada de Marina, el dijous 28 de setembre. En concret, van desplaçar-se a la vall de Sant Jeroni i el monestir de Sant Jeroni de la Murtra i els seus horts. La visita es va fer en el marc del Projecte AcessoCidades, cofinançat per la Unió Europea, que se centra en l’intercanvi d’experiències en polítiques de mobilitat urbana.

A causa del seu fàcil accés per a la població, el Parc de la Serralada de Marina és un espai natural idoni per reflexionar sobre la vinculació que s’estableix entre les ciutats i la natura en parcs periurbans així com també sobre el binomi natura-salut i els espais naturals com a espais educatius i de preservació de la biodiversitat.

Durant la jornada, els representants dels ajuntaments brasilers i italians van conèixer de la mà de les explicacions de tècnics del Parc la realitat d’un espai natural protegit accessible a peu i en transport públic des de Santa Coloma de Gramenet, Badalona i una part de Barcelona, ja que una de les característiques d'aquest Parc és que és totalment accessible en transport públic (tren, tres línies de metro i més de deu línies d’autobusos). Aquesta realitat, a més, dona compliment a les indicacions de l’Objectiu de desenvolupament sostenible (ODS) número 11, que cerca aconseguir que les ciutats i els assentaments humans siguin inclusius, segurs, resilients i sostenibles.

Al llarg del tarda del 28 de setembre, van desplaçar-se a la vall de Sant Jeroni, una de les poques valls no urbanitzades del Barcelonès, que destaca pels seus valors naturals i patrimonials. El grup va visitar el monestir de Sant Jeroni de la Murtra i va poder conèixer també iniciatives d'agricultura ecològica com els horts de Conreu Sereny, una bona mostra d’economia social i solidària.

Es va incidir en el paper dels espais naturals com a font de benestar, ja sigui físic, psicològic, social, espiritual, ambiental i, fins i tot, financer, un fet directament relacionat amb l’ODS número 3, que especifica que cal garantir una vida sana i promoure el benestar per a totes les persones a totes les edats.

Projecte AcessoCidades

La vista es va desenvolupar en el marc del Projecte AcessoCidades, una iniciativa del Front Nacional de Prefeits (Brasil), en col·laboració amb la Confederació de Fons de Cooperació i Solidaritat (Espanya) i l'Associazione Nazionale Comuni Italiani (Itàlia) que compta amb cofinançament de la Unió Europea.

El projecte té com a objectiu contribuir a la qualificació de les polítiques de mobilitat urbana a ciutats brasileres, espanyoles i italianes, mitjançant l'intercanvi d'experiències entre tècnics i gestors municipals. També se centra en la capacitació en l'ús de dades obertes del transport públic col·lectiu i el suport tècnic per a la planificació de polítiques de mobilitat pública, que promoguin l'accessibilitat i la reducció de les desigualtats de classe, raça i gènere.

Categoria: Marina, Turisme sostenible, ODS,