Marina Va oferir un recital en el marc del programa Poesia als parcs. Lletres i paisatges

VerdCel, poesia i compromís al Parc de la Serralada de Marina

10/07/2019

El dissabte 29 de juny, l’ermita de Sant Pere de Reixac es va convertir en l’indret ideal on refugiar-se de l’onada de calor i gaudir del recital poètic que va oferir VerdCel. L’artista, originari del País Valencià, va traçar un recorregut per la seva discografia sota el títol “Ras i poesia” amb poemes cantats davant d’un públic heterogeni format per visitants dels Parc de la Serralada de Marina i veïns i veïnes de les poblacions del voltant.

Alfons Olmo Boronat, veu i líder del projecte VerdCel, va oferir un recital poètic acompanyat de la guitarra magistral d’Antonio Medialdea. La seva va ser una proposta polifònica repleta de cançons i textos propis combinats amb referents de la poesia i la cançó dels Països Catalans com ara Ausiàs March, Salvador Espriu, Apel·les Mestres, Vicent Andrés Estellés, Raimon i Xavier Ribalta... Un itinerari en què la poesia i la música es van donar la mà per traçar un vespre poètic amb un forta reivindicació social i política.

Amb “Fum”, un tema propi de VerdCel, es va encetar un recital en el qual el paisatge i la memòria també van tenir un lloc, amb una menció especial a la devastació causada per l’incendi que cremava aquells dies a la Ribera d'Ebre.

“Llàgrima, vore't sagnar, | l'incendi t'ha arrasat. | Llàgrima, impotència, | un dolor bestial. || El plor no amaina el foc, | terra calcinada vol acaronar.”

El recital va avançar amb propostes pròpies com “Bassa de mar”, “Caretes”, “El club i ell” i versions d’autors de referència per a VerdCel com “Veles e vents” d’Ausiàs March i musicada per Raimon, “La pell de brau” de Salvador Espriu, “No passareu” d’Apel·les Mestres i “M’estime molt el meu país” de Vicent Andrés Estellés.

La proposta de VerdCel es va convertir en tota una declaració d’intencions i principis. Durant l’hora llarga que va durar l’actuació, l’ermita de Sant Pere de Reixac es va convertir en l’amagatall perfecte per refugiar-se de la calor i refrescar-se amb la poesia, la lluita i el compromís amb la societat i el territori.

El recital va concloure amb els versos de Salvador Espriu a “Inici de càntic en el temple”:

“Ara digueu: | ‘Nosaltres escoltem les veus del vent | per l'alta mar d'espigues.’ | Ara digueu: | ‘Ens mantindrem fidels per sempre més | al servei d'aquest poble.’”

Poesia als parcs. Lletres i paisatges

Per a més informació, podeu consultar la pàgina web del programa Poesia als parcs. Lletres i paisatges.

Us esperem als propers recitals d'enguany que tindran lloc a l'illa de Sardenya (29 i 30 d'agost) i a la cartoixa d'Escaladei (la Morera de Montsant), al Parc Natural de la Serra de Montsant. En aquest enllaç podeu descarregar-vos el programa complet.

Font de la informació: Tramoia Produccions Culturals

Categoria: Educació ambiental, Viu el parc, Educació ambiental, Marina, Educació ambiental, Poesia als parcs, Poesia als Parcs, general,