Montesquiu Les activitats continuen fins a l'octubre

Tot a punt per a la Matinal i el Ral·li Fotogràfic que donen inici al Viu el parc del Parc del Castell de Montesquiu

18/05/2022

Amb la celebració de la gran festa Matinal i del Ral·li Fotogràfic, el diumenge 5 de juny comença la 27a edició del programa Viu el parc al Parc del Castell de Montesquiu. Les activitats centrals i als municipis continuaran fins l’octubre amb, entre d’altres propostes, la Nit d’estels (3 de setembre), el Parcs en concert (18 de setembre) i el recital Poesia als parcs (1 d’octubre). Gratuïtes, cal inscriure-s’hi prèviament.

El diumenge 5 de juny els jardins del castell de Montesquiu s’ompliran de tallers, activitats  i música, en el marc de la festa Matinal Viu el parc. De les 10.30 a les 12.30 h, els assistents podran gaudir dels jocs de fusta del taller RE-CREA, dels tallers familiars amb el Burro dels jocs i dels contes amb la Susagna Navó. A les 12.30 h començarà l’espectacle de cloenda amb animació musical per a totes les edats, a càrrec de Coloraines Band. Atès que les places són limitades, cal inscriure's prèviament mitjançant aquest formulari d'inscripció.

El 5 de juny acull una altra activitat molt potent: el 23è Ral·li Fotogràfic del Castell de Montesquiu. En aquest cas no cal inscripció prèvia atès que aquesta es farà mitjançant la pàgina web concursfotografic.cat en el mateix moment de pujar les imatges. L'hora límit d'admissió de les fotografies serà el diumenge 5 de juny a les 23.59 h.

L'àmbit és el Parc del Castell de Montesquiu i dels municipis que componen el Bisaura: Montesquiu, Sant Quirze de Besora, Santa Maria de Besora, Sora i Vidrà. Els tres temes es faran públics el 5 de juny a les 8 h del matí a la web i hi ha els premis següents: un premi de 300 euros a la millor col·lecció i tres premis de 150 euros per a la millor fotografia de cada tema. A més, hi haurà un premi especial per a participants de fins a 12 anys. Cada participant només podrà optar a un guardó. El lliurament dels premis es farà el diumenge 26 de juny a les 12 h a la Cabanya del Castell de Montesquiu, i les fotografies finalistes i guanyadores s'exposaran també a la Cabanya durant el mes de juliol, tots els dissabtes i festius d'11 a 14 h.

Més actes centrals i als municipis

Els actes centrals (veure cartell aquí) del 27è Viu el parc del Parc del Castell de Montesquiu continuaran el dissabte 3 de setembre amb la Nit d’estels al municipi de Sora, on a l’entorn de la pista poliesportiva començarà a les 22 h una observació del cel a ull nu i amb telescopi.

Un parell de setmanes després, el diumenge 18 de setembre a les 12 h i en el marc del cicle Parcs en concert i Notes a la Cabanya, Ferran Palau presentarà Joia, projecte nascut en plena pandèmia. El precedirà el jove conjunt Itzipa, un projecte musical emergent que es mou per l’arrel tradicional agafant sons de la Mediterrània i d’arreu del món. Cal inscripció prèvia.

El dissabte 1 d’octubre a les 19 h serà el moment de la poesia a la Cabanya del Castell amb l’espectacle Himnes de Fata Morgana, de David Castillo (poeta) i Xarim Aresté (músic). La proposta s’emmarca en els cicles Poesia als parcs i Notes a la Cabanya i es demana inscriure-s'hi prèviament mitjançant aquest formulari.

Fins a finals d’octubre, els municipis de Montesquiu, Sant Quirze de Besora, Santa Maria de Besora, Sora i Vidrà també programen activitats Viu el parc. Així, es podrà gaudir de tallers de tècniques d’estampació, conferències i molta música amb concerts d’havaneres, cançó tradicional, versions de música moderna i una coral a cappella. Ben aviat es podrà ampliar la informació a l’Agenda Viu el parc del Parc del Castell de Montesquiu.

Categoria: Parc a Taula, Educació ambiental, Educació ambiental, Parc a taula, Poesia als Parcs, Montesquiu, Parc a taula, Poesia als parcs, Educació ambiental, Viu el parc,