Montnegre-Corredor Els participants van poder observar unes quatre-centes papallones d'una vintena d'espècies

Tornen les passejades guiades del Parc del Montnegre i el Corredor amb les noves normatives de sanitat

17/06/2020

Amb la passejada guiada ‘Comptadors de papallones’, el diumenge 14 de juny el Parc del Montnegre i el Corredor va col·laborar amb la difusió entre la ciutadania del seguiment científic de papallones CBMS (Catalan Butterfly Monitoring Scheme). Aquesta passejada va ser la primera que s’organitzava un cop represes les activitats a la natura i es va desenvolupar d’acord amb les mesures de seguretat marcades per les autoritats sanitàries i el Parc.

La vall d’Olzinelles, al municipi de Sant Celoni, és un dels més de cent punts de Catalunya on es du a terme el seguiment europeu de papallones BMS (Butterfly Monitoring Scheme), coordinat pel Museu de Ciències Naturals de Granollers.

El diumenge 14 de juny, la biòloga Marta Miralles, responsable d’aquest transsecte, va guiar una activitat que va permetre observar unes quatre-centes papallones que pertanyien a una vintena d’espècies. Els participants a la passejada guiada "Comptadors de papallones" les van poder contemplar de molt a prop. Gràcies a les explicacions de Miralles, el grup va identificar, entre d’altres, la papallona de l’arboç, l’argentada comuna, el paó de dia o la marroneta de l’om i, a més, va conèixer de primera mà tècniques manipulatives només permeses als estudiosos que fan el seguiment d’aquests insectes que tanta informació aporten sobre el canvi climàtic.

Al juliol, continuen les passejades guiades

Al juliol, s’han programat les passejades guiades següents: "La nit de les arnes", el dissabte 4 de juliol a Dosrius, una sortida nocturna amb l’objectiu de descobrir el misteriós món de les papallones nocturnes, i una setmana més tard, el dissabte 11 de juliol, "La nit de les ratapinyades", una activitat dedicada a l’observació i al coneixement d’aquests petits mamífers alats, amb tallers i activitats diverses a Mataró organitzades juntament amb el Museu de Ciències Naturals de Granollers.

Les activitats i passejades continuaran el setembre amb noves propostes fins al mes de desembre.

El programa de passejades guiades del Parc del Montnegre i el Corredor ha estat elaborat per l'Escola de Natura del Corredor (ENC). Per participar en totes elles és imprescindible reservar prèviament. Consulteu el programa anual aquí així com l'Agenda dels parcs - Parc del Montnegre i el Corredor.

Mesures de seguretat

Us recordem que el protocol definit pel Parc del Montnegre i el Corredor obliga els participants a fer una declaració verbal de conformitat en què assumeixen les mesures a adoptar per evitar el contagi de la malaltia, les condicions de cancel·lació en cas d’usuaris amb simptomatologia compatible amb la COVID-19, el reconeixement de l’autoritat del guia de l’activitat en relació amb el compliment de les mesures de seguretat establertes i, en general, tot allò que en cada moment dictamini l’autoritat sanitària competent.

Font de la informació: Escola de Natura del Corredor (ENC)

Categoria: insectes, Educació ambiental, Divulgació, fauna, invertebrats, ODS, Educació ambiental, Recerca i seguiment, Educació ambiental, Paisatge, Planificació i avaluació, Montnegre-Corredor, Biodiversitat, hàbitats, general,