Montseny Amb més municipis i la incorporació de la categoria de begudes

El 4t Concurs de Receptes de la Biosfera del Montseny, en marxa

10/11/2019

Seva va tornar a inaugurar el calendari de la competició, que aquest 2019 arriba a la quarta edició. Campins, Cànoves i Samalús i Tagamanent s’estrenen enguany i juntament amb Arbúcies, Fogars de Montclús, Montseny i Riells i Viabrea completen la llista de municipis d’aquesta convocatòria. Aquest any presenta la novetat d’incorporar també receptes de begudes. Recordeu que per participar només cal viure dins de la Reserva de la Biosfera del Montseny.

Un total d’onze receptes es van presentar al municipi osonenc de Seva (13 d'octubre a Cal Pastor), fet que demostra una gran capacitat de convocatòria. Una cuinera i un tècnic en cuina i en pastisseria van ser els encarregats de jutjar les diverses elaboracions, a través d’una acurada degustació. Un pastís de truites va guanyar entre els primers plats, mentre que el millor segon va ser per a l’esclafit de tardor del Montseny, una original i deliciosa combinació de moniato farcit de camagrocs i un ou escalfat. Les torradetes de Santa Teresa, molt pertinents en aquestes dates, van resultar les millors postres i un licor de menta va estrenar la nova categoria de begudes. En aquest enllaç podeu consultar l'àlbum de fotografies de la sessió al Facebook del Parc Natural i Reserva de la Biosfera del Montseny.

A Fogars de Montclús (31 d'octubre a la Costa del Montseny), el concurs va ser el preludi de la tradicional castanyada popular. De primer es va imposar un excel·lent arròs de pastor, fet amb conill, bolets, herbes i més ingredients. També cal destacar els macarrons amb llaminera que van preparar la Ivana Salicrú i la seva àvia Teresa Puig, en un exemple de com es transmet el coneixement. No hi havia cap segon, però en canvi tres postres optaven al premi, que va ser per a un pastís de castanyes que parteix d’un ingredient local i tradicional per oferir-nos una creació ben actual. Entre les begudes, la tradicional ratafia va quedar eclipsada per un xampany de saüc molt potent, sobretot en obrir l’ampolla. Consulteu aquí les imatges de la trobada.

Aquesta primera tanda de sessions es va tancar a Arbúcies (2 de novembre), on les tres preparacions van tenir premi, perquè corresponien a categories diferents. Això no els treu cap mèrit, si no que els ho preguntin al públic assistent, que les va poder tastar. La lasanya de tardor és un exemple de com convertir ingredients tradicionals, com la carbassa i els bolets, en plats nous i actuals. Els panellets, imprescindibles en aquesta època, van ser preparats per la Berta Cuminal, una nena que ja va recollint la tradició familiar, i la ratafia del Regàs, amb 28 ingredients i moltes hores de dedicació, promet ser una ferma candidata al premi final. Aquest és l'àlbum d'imatges de la sessió.

La quarta edició del Concurs de Receptes de la Biosfera del Montseny continua fins a finals d'any. Recordeu que per participar només heu de residir en algun dels municipis que formen part de la Reserva de la Biosfera.

Us recordem les sessions d'enguany:

Calendari 2019

Seva: 13 d'octubre.

Fogars de Montclús: 31 d'octubre.

Arbúcies: 2 novembre.

Tagamanent: 9 de novembre.

Riells i Viabrea: 10 de novembre.

Campins: 16 de novembre.

Cànoves i Samalús: 30 de novembre.

Montseny: 15 de desembre.

En aquest enllaç podeu descarregar-vos les Bases del 4t Concurs de Receptes de la Biosfera del Montseny.

Font de la informació: Institut del Patrimoni Cultural Immaterial (IPACIM)

Categoria: Montseny, general,