Montseny El 18 d'octubre s'oferirà una visita comentada pel fotògraf

'Imatges del romànic del Montseny' s'exposa a la Rectoria Vella de Sant Celoni

28/09/2020

Des del 5 de setembre i fins l’1 de novembre, la Rectoria Vella de Sant Celoni acull la mostra fotogràfica de Mariano Pagès 'Imatges del romànic del Montseny'. L’exposició es pot visitar els dijous, divendres i dissabtes de les 17 a les 20 h i els diumenges i festius de les 11.30 a les 13.30 h i de les 17 a les 20 h. El proper 18 d'octubre està prevista una visita comentada pel mateix Pagès.

L’exposició "Imatges del romànic del Montseny", fruit de la tasca realitzada per Mariano Pagès aplegada en el volum que porta el mateix nom editat l’any 2018, mostra per primera vegada fotografies de la totalitat de les edificacions religioses erigides entre els segles X i XII al territori montsenyenc. Es tracta d’una tasca fotogràfica rigorosa i exhaustiva, que té com a resultat imatges d’una gran bellesa, com és habitual en els treballs de Pagès.

"Imatges del romànic del Montseny" ha estat produïda pel Museu Etnològic del Montseny i, des d’abril de 2018, ha recorregut diferents municipis del territori.

Del 5 de setembre a l’1 de novembre, es pot visitar a la Rectoria Vella de Sant Celoni els dijous, divendres i dissabtes de les 17 a les 20 h i els diumenges i festius de les 11.30 a les 13.30 h i de les 17 a les 20 h. El diumenge 18 d’octubre es farà una visita comentada a les 18 h a càrrec de Mariano Pagès.

Tal com explica el tríptic de l’exposició, "El romànic del Montseny és representat a través d’imatges dels interiors dels temples i de les seves façanes, dels seus elements decoratius, expressions artístiques i tipologies constructives pròpies de l’estil. Arquitectura, escultura, relleus, pintures al fresc i sobre taula, peces conservades in situ, en col·leccions privades o en museus, tots s’apleguen en aquesta mostra, que reflecteix la riquesa i varietat que l’art romànic ha deixat a la muntanya: des dels magnífics campanars del monestir de Sant Salvador de Breda o Sant Pere de Vilamajor a la bellesa de les esglésies d’Espinelves o Gualba, passant pels temples celonins, per citar només alguns exemples".

Font de la informació: Ajuntament de Sant Celoni

Categoria: Montseny,