Montseny La propera trobada serà a Fogars de Montclús el 31 d'octubre

Seva inaugura el 3r Concurs de Receptes de la Biosfera del Montseny

18/10/2018

Comença la temporada de cuina al Montseny! El diumenge 14 d’octubre va tenir lloc a Seva la primera sessió de la 3a edició del Concurs de Receptes de la Reserva de la Biosfera del Montseny. Enguany, la iniciativa s’ha ampliat als set municipis següents: Seva, Fogars de Montclús, Viladrau, Arbúcies, Montseny, Riells i Viabrea i Cànoves.

En un dia de pluja forta que va arribar a amenaçar la convocatòria, Cal Pastor va acollir, un any més, les persones participants en la nova edició del Concurs de Receptes de la Reserva de la Biosfera del Montseny, acompanyades d’un nombrós públic de totes les edats.

Després de la deliberació i el veredicte del jurat, format per Miriam Marques, cuinera professional, i Laura Jordà, monitora de menjador, tothom va poder tastar els plats candidats, que eren tres primers, tres segons i tres postres.

Dins dels entrants cridava l’atenció el pa amb mantega de cabra, tot i que el pastís de patata amb rossinyols, de llarga tradició familiar, també era molt original, a més de ser de plena temporada. Finalment, el premi se’l van endur els tradicionals canelons de la iaia que va preparar la Maria Anna Pineda.

Tripa i pota, castanyes i figues, recuit i pastís...

En la categoria de segons plats, es va poder comprovar que la tradició no és estàtica sinó un concepte ampli. Així, per una banda hi havia una tripa i cap de vedella que, en realitat, segons va explicar l’autora del plat, representava ja una certa evolució en la mesura que abans era molt més habitual menjar la tripa i pota del xai, avui gairebé desapareguda.

Al seu costat, els farcellets de castanya, amb un contingut de carn que justificava la seva consideració de segon plat, representaven una nova manera de consumir aquest fruit tan propi del Montseny i de la tardor. En tercer lloc, la costella amb figues reproduïa una combinació molt catalana de carn amb fruita (com l’ànec amb peres, el pollastre amb prunes i tants altres plats), sobre la base de dues conserves tradicionals: les figues confitades i la costella confitada, encara que aquí la carn estava fregida directament, sense passar pel pot de conserva. Això sí, tant les figues, de coll de dama negres, com el porc eren de casa de l’Anna Castellar, la cuinera que va aconseguir seduir el jurat.

Un pastís de formatge, un recuit i un tiramisú de mandarina optaven a ser les millors postres de la trobada, un reconeixement que es va endur l’Anna Soler pel pastís que, per a l’ocasió, va completar amb una confitura artesanal de fruites del bosc per damunt.

Un cop la competició va acabar, els participants i el públic es van unir per compartir la degustació de tots els plats, un moment que va deixar l’esperançadora imatge d’un nen entusiasmat amb la tripa i cap de vedella. Esperem que aviat s’animi a preparar-la!

En aquest àlbum (Facebook del Parc Natural del Montseny - Reserva de la Biosfera) podreu gaudir de les imatges dels diversos plats presentats en aquesta primera sessió de Seva.

3a edició - Calendari de sessions

A continuació, us informem de les properes dates de les sessions de la 3a edició del Concurs, emmarcades sempre en esdeveniments municipals de rellevància. Us hi esperem!

· Fogars de Montclús, dimecres 31 octubre.

· Viladrau, divendres 2 de novembre.

· Arbúcies, dissabte 3 novembre.

· Montseny, diumenge 4 novembre.

· Riells i Viabrea, diumenge 11 de novembre.

· Cànoves, diumenge 20 de gener.

Per a més informació, consulteu la pàgina web del Concurs.

Font de la informació: IPACIM (Institut del Patrimoni Cultural Immaterial)

Categoria: Montseny, general,