Garraf | Olèrdola | Foix Hi han participat més d'un miler d'escolars de l'àmbit dels parcs del Garraf, Olèrdola i el Foix

El Conjunt Monumental d'Olèrdola acull de nou les sortides escolars del programa Viu el Parc

03/12/2018

Els dies 13, 14, 20, 21, 22 i 30 de novembre, prop de 1.160 alumnes de 5è de primària dels municipis d’Avinyonet del Penedès, Begues, Castelldefels, Gavà, Olèrdola, Olesa de Bonesvalls, Olivella, Sant Pere de Ribes, Santa Margarida i els Monjos, Sitges  i Vilanova i la Geltrú van gaudir de diverses activitats sobre el patrimoni natural i humà dels parcs del Garraf, Olèrdola i el Foix.

Enguany, la tardor plujosa ha fet variar el calendari previst per a les festes al Conjunt monumental d’Olèrdola. Durant les sis jornades finalment realitzades, els infants van gaudir de diverses dinàmiques de descoberta del patrimoni natural i històric dels parcs: un itinerari sensorial pel bosc per conèixer la flora i la fauna, una descoberta del patrimoni de la pedra seca i de les tombes antropomorfes dels Albats, una gimcana dins el recinte arqueològic i un taller de pintures rupestres.

La pirata Morgana va protagonitzar la cloenda i el seu cofre amb vuit cadenats que va poder obrir gràcies a les claus que els infants van trobar durant la realització de la gimcana. A dins hi havia objectes diversos com glans, fòssils, herbes medicinals, un bot de vi...i un mapa de la Xarxa de Parcs Naturals. Es va arribar a la conclusió que el veritable tresor dels parcs no són les monedes d’or, sinó els seus valors naturals, històrics i culturals i que tenim la clau per preservar-los entre tots i totes.

Les escoles van gaudir d’unes jornades de convivència entre alumnes de diferents municipis dins del marc d’un programa, Viu el parc, pensat per descobrir els parcs des d’una vessant lúdica i formativa promogut per l’Àrea de Territori i Sostenibilitat de la Diputació de Barcelona.

Per a més informació sobre els programes, materials, etc. d'educació ambiental a la Xarxa de Parcs Naturals, consulteu aquest enllaç.

Font de la informació: Viu el parc / CIMA

Categoria: Educació ambiental, Educació ambiental, Viu el parc, Garraf, Olèrdola, Foix, general,