Xarxa de Parcs Naturals | Montseny | Montesquiu | Garraf | Montnegre-Corredor | Sant Llorenç-Obac Se sumen a les activitats en línia del programa educatiu Viu el parc a l'escola

El programa Coneguem els nostres parcs ofereix activitats i reptes fer gaudir de la natura des de casa

22/01/2021

Els equips educatius del programa Coneguem els nostres parcs han elaborat un conjunt de reptes en línia per conèixer millor la riquesa natural i cultural d’alguns dels parcs i espais naturals protegits de la Xarxa de Parcs Naturals. Les activitats, centrades en la flora, la fauna i el patrimoni cultural, es poden fer des de casa i, així que es permeti de nou la mobilitat, experimentar sobre el terreny els nous aprenentatges i descobriments. Tots els reptes s’han agrupat en l’apartat ‘Des de casa’ de la web del programa Coneguem els nostres parcs.

Els dies de confinament municipal són una oportunitat per conèixer millor l'entorn proper, la ciutat, places i jardins i els espais naturals que envolten el nostre municipi. També ofereixen l’ocasió de viure la natura d’una manera diferent a com estàvem acostumats fins ara. El darrer any, les empreses i equipaments d’educació ambiental s’han reformulat per tal d’oferir una gran varietat de propostes per aprendre i gaudir de l’extens patrimoni natural i cultural del país, també sense sortir de casa.

Repte a repte

En aquesta línia, el programa escolar d’educació ambiental Coneguem els nostres parcs, tal com va fer la primavera passada el programa Viu el parc a l'escola, proposa un conjunt d’activitats i reptes oberts a tothom i a l’abast de tots els públics per conèixer millor la riquesa natural i cultural d’alguns dels parcs i espais naturals protegits de la Xarxa de Parcs Naturals.

Així, petits i grans podran descobrir, repte a repte, la flora i la fauna característiques, els elements patrimonials més rellevants i, fins i tot, traçar un itinerari virtual pel Parc del Garraf, Parc del Castell de Montesquiu, Parc Natural i Reserva de la Biosfera del Montseny, Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac i Parc del Montnegre i Corredor. I, un cop restablerta la normalitat en la mobilitat, els participants podran acostar-se a cada Parc i gaudir a peu de la ruta que hagin marcat o, fins i tot, fer de guia, tot explicant com a veritables experts els elements que es vagin trobant pel camí.

El conjunt de reptes (sis per a cada Parc) han estat dissenyats pels equips educatius dels programes Coneguem els nostres parcs i Viu el parc a l’escola i s’adrecen al públic familiar de totes les edats. Es poden trobar fàcilment a l'apartat Des de casa dins la web del programa.

També s’anima als docents a compartir-los amb l’alumnat ja que els continguts de les activitats es corresponen amb el currículum formatiu de cicle superior de primària.

Experiències compartides

Un cop fetes les activitats, totes aquelles famílies que ho desitgin poden enviar-les a educacioparcs@diba.cat. Als responsables dels programa educatiu els encantarà veure el resultat de les activitats i saber que hi ha infants, famílies i joves amb moltes ganes d’aprendre i conèixer millor els espais naturals, tan plens de vida, patrimoni i cultura.

Categoria: Educació ambiental, Educació ambiental, Xarxa de Parcs Naturals, Montseny, Montesquiu, Garraf, Montnegre-Corredor, Sant Llorenç-Obac, Educació ambiental, ODS,