Marina Amb moltes propostes entre els mesos de març i juny

La Nit d'estels a Tiana i la Matinal a Sant Jeroni de la Murtra donen inici al Viu el parc del Parc de la Serralada de Marina

19/03/2023

Un any més, el Parc de la Serralada de Marina és l’escenari de tot d’activitats culturals i de lleure que formen el programa del Viu el parc. Els actes centrals de la 22a edició començaran el dissabte 25 de març al vespre amb la Nit d’estels a l’Observatori Astronòmic de Tiana i, l’endemà diumenge 26 de març, Sant Jeroni de la Murtra acollirà la tradicional  Matinal al parc. Les activitats són gratuïtes, però en la majoria cal inscripció prèvia.

La lluna serà la protagonista de la Nit d’estels prevista el dissabte 25 de març a partir de les 20.30 h a l’Observatori Astronòmic de Tiana. Els participants podran observar-la a través del telescopi i aprendran a distingir alguns dels cràters visibles aquella nit. Proposta gratuïta, però amb places són limitades i inscripció prèvia.

El diumenge 26 de març el monestir de Sant Jeroni de la Murtra (Badalona) s’omplirà de música i activitats en una nova Matinal al parc. De les 10.30 a les 12.30 h, hi haurà jocs  i tallers creatius a càrrec del Burro dels Jocs i contes per als més petits amb Susagna Navó, i a les 12.30 h començarà l’espectacle de cloenda amb l’animació musical per a totes les edats de Coloraines Band.

A més, entre les 10 i les 12.30 h s’oferiran visites guiades al claustre del monestir i als horts que l'Associació Conreu Sereny treballa en els espais a l'entorn del monestir. Per participar-hi, cal inscriure-s'hi prèviament mitjançant aquest formulari.

Inici dels cicles Poesia als parcs i Parcs en concert

La poesia i la música també tindran el seu moment destacat dins dels actes centrals amb el recital inaugural del 18è cicle Poesia als parcs el dissabte 15 de març a l’ermita de Sant Pere de Reixac. A càrrec de Neus Gómez i Auró Vernet i amb l’acompanyament musical de Roger Torrent d'Ós Bru (teclat i veu), a continuació hi haurà un micro obert de participació lliure (més informació aquí).

Un altre acte central serà el concert inaugural del cicle de concerts en espais naturals i patrimonials Parcs en concert amb Vic Mirallas. El cantautor oferirà un espectacle a duo amb peces dels seus darrers treballs discogràfics el dissabte 22 d’abril a les 19 h a Sant Jeroni de la Murtra. Gratuït, amb inscripció prèvia.

Els actes centrals seguiran amb el Taller de Land Art el diumenge 4 de juny a Santa Coloma de Gramenet a les 11 h a l’Aula ambiental de Can Zam Isabel Muñoz. Els participants observaran, passejaran, fotografiaran, dibuixaran i colliran allò que els capti l’atenció en un diàleg amb la natura que servirà de fil conductor per la construcció d’una intervenció de Land Art.

Activitats als municipis i Concurs fotogràfic

A més a més dels actes centrals, entre març i juny el 22è Viu el parc del Parc de la Serralada de Marina ha programat diverses activitats als municipis que formen part de l'espai natural. Així, per exemple, entre d'altres propostes el diumenge 26 de març hi haurà un espectacle de contes i cançons en la plantada popular a Tiana; el diumenge 16 d'abril, s'ha organitzat en el marc de La Primavera a la Serralada de Marina el taller d’endrapasomnis a càrrec de Talleretcraft a Can Miravitges, Escola de Natura Angeleta Ferrer, Badalona; o el dissabte 6 de maig hi haurà l'oportunitat d'escoltar la conferència "La foscor del cel", amb Inés Dibarboure. Totes les activitats es poden consultar a l'Agenda del Parc de la Serralada de Marina a la web Viu el parc.

Enguany, la data fins la qual també es pot participar en el 10è Concurs Fotogràfic del Parc de la Serralada de Marina, amb diverses categories i molts premis en joc, és el divendres 2 de juny. Més informació a la web del programa Viu el parc.

Categoria: Educació ambiental, Marina, Poesia als parcs, Educació ambiental, Viu el parc, Educació ambiental, Poesia als Parcs,