Xarxa de Parcs Naturals | Sant Miquel del Fai A la tardor es programarà per començar la primavera del 2025

S’inicien els treballs per desenvolupar el projecte d’activitats escolars de Sant Miquel del Fai

16/07/2024

Representants tècnics i polítics dels ajuntaments i centres educatius dels municipis de Sant Feliu de Codines, Bigues i Riells del Fai i Sant Quirze Safaja es van trobar l’11 de juliol a Sant Miquel del Fai. De forma participativa, aquesta jornada de treball va servir per establir les bases del nou programa d’activitats destinades al públic escolar d’aquest espai tan emblemàtic. Està previst comptar amb el programa d’activitats escolars per la propera tardor, de manera que els infants de les escoles properes, així com de la resta de centres de Catalunya, puguin començar les visites a partir del mes de març de 2025.

Sant Miquel del Fai és un equipament públic que va ser adquirit per la Diputació de Barcelona el 2017. Després d’un període d’obres de consolidació i reforma, a la primavera de 2023, va obrir al públic amb l’objectiu de potenciar el seu ús públic com a espai obert i d’accés lliure a tota la ciutadania. Actualment s'estan fent unes obres per consolidar els talussos entre els dos salts i l'espai està tancat al públic fins a la tardor.

Com a equipament de la Xarxa de Parcs Naturals de gran valor ecològic, paisatgístic i històric, ha de comptar necessàriament amb un projecte educatiu adreçat al públic visitant que garanteixi el coneixement de l’entorn natural i patrimonial del recinte, que transmeti els valors de protecció del medi i que doni a conèixer el paper de la Diputació de Barcelona com a òrgan gestor del territori encarregat de la seva conservació.

Dins d’aquest projecte educatiu, l’empresa Aprèn Serveis Ambientals és l’encarregada de desenvolupar el programa d’activitats escolars, així com del disseny i desenvolupament dels materials pedagògics necessaris per a la realització de les activitats educatives per a escoles. En aquest sentit, conduïda per Apren, la jornada de treball de l’11 de juliol va servir per recollir les necessitats educatives, aportacions i propostes de futur dels ajuntaments, de les escoles properes territorialment a l’equipament, així com del propi personal tècnic de la Xarxa de Parcs Naturals de la Diputació de Barcelona.

A la trobada, van assistir-hi representants dels vuit centres escolars (escoles de primària i secundària) dels municipis de Sant Feliu de Codines, Bigues i Riells del Fai i Sant Quirze Safaja, així com tècniques municipals dels ajuntaments. Es va comptar també amb la presència d’Eva Martínez, regidora d’Educació de Bigues i Riells, i de Lluís Martínez, director de Sant Miquel del Fai, que va explicar les característiques naturals i patrimonials de l’equipament i el seu entorn.

Categoria: Educació ambiental, Divulgació, Xarxa de Parcs Naturals, Sant Miquel del Fai, Biodiversitat, Educació ambiental, ODS,