Garraf La iniciativa forma part del programa Parc a taula

Alumnes de l’escola d’hostaleria de l’INS Joan Ramon Benaprès, al Parc del Garraf, visiten el Parco Naturale Regionale di Porto Conte

01/07/2024

Cinc alumnes del cicle formatiu de grau mitjà de Cuina i Gastronomia ofert per l’INS Joan Ramon Benaprès de Sitges, vinculat al Parc del Garraf i membre del programa Parc a taula, han visitat el Parco Naturale Regionale di Porto Conte a l’Alguer, fruit d’un intercanvi amb l’escola d’hostaleria algueresa Emilio Lussu, pertanyent a l’Istituto Istruzione Superiore Piazza Sulis Alghero.

Els alumnes de l’Alguer, vuit en total i acompanyats per un professor, ja havien vingut primer aquí el novembre de 2023, on van poder compartir formació i realitzar demostracions de cuina local, a més de tenir la possibilitat de visitar el Parc del Garraf i productors del territori acompanyats per tècnics de la Xarxa de Parcs Naturals i del programa Parc a taula.

El Parc del Garraf i el Parco Naturale Regionale di Porto Conte són dos parcs mediterranis formalment agermanats des de l’any 2014 que comparteixen cultura, llengua, i unes característiques ambientals similars, a més de reptes propers de tutela i gestió.

“Joves cuiners del Parc”, una línia de treball del programa Parc a taula

El programa Parc a taula promou aliances entre els restauradors i productors de la Xarxa de Parcs Naturals per alinear les seves activitats econòmiques amb els objectius de conservació dels espais naturals que formen la Xarxa.

Una línia de treball és amb les escoles de cuina situades en municipis de parcs. Amb l’activitat “Joves cuiners del Parc” es pretén que aquests estudiants, que probablement esdevindran futurs cuiners professionals en l’àmbit d’un dels parcs, adoptin la necessitat d’elaborar una cuina de proximitat que incorpori el producte local i que sigui capaç de transmetre la singularitat d’un espai natural. En definitiva, que tinguin la capacitat de desenvolupar una gastronomia gustosa, però també sana, per a la salut de les persones i la del territori.

Per aconseguir-ho, el Parc a taula promou la visita d’alumnes d’escoles de cuina a espais naturals dins i fora de la Xarxa de Parcs Naturals per tal que coneguin noves tècniques de cuina vinculades a un territori, entrin en contacte amb productors i elaboradors locals i coneguin les necessitats de gestió d’un espai natural i la manera en què ells, a partir de la seva cuina, poden incidir positivament en els objectius de conservació d’aquests espais.

Font de la informació: Parc a taula

Categoria: Parc a Taula, Garraf, Viu el parc, ODS, Educació ambiental,