Marina Enguany que se celebra el vintè aniversari de la creació del Parc

El Parc de la Serralada de Marina celebra una nova edició del Viu el parc

09/03/2022

Engega una nova edició del programa cultural i lúdic Viu el parc al Parc de la Serralada de Marina. Enguany, les activitats centrals comencen el dissabte 26 de març amb la Nit d’estels i l’endemà, diumenge 27 de març, Sant Jeroni de la Murtra acull la clàssica Matinal al parc. Al maig hi haurà el recital poètic a Sant Pere de Reixac a més de nombroses activitats als municipis. És necessari inscriure's prèviament a la majoria de les propostes.

Al 2022, els actes centrals del Viu el parc al Parc de la Serralada de Marina comencen el dissabte 26 de març al vespre a l'Observatori astronòmic de Tiana on, entre les 20.30 i les 23.30 h, se celebrarà la Nit d’estels. Els participants aprendran a reconèixer les constel·lacions més importants del cel de primavera, observant-les a ull nu. L’activitat és gratuïta, però les places són limitades i cal inscripció prèvia en aquest enllaç.

Matinal al parc i recital poètic

L’endemà, diumenge 27 de març, es farà la Matinal al parc, un any més al monestir de Sant Jeroni de la Murtra, a Badalona. Les propostes són diverses i, entre les 10 i les 12.30 h, hi haurà visites guiades al claustre del monestir i als horts que l'Associació Conreu Sereny treballa en els espais a l'entorn del monestir. Es faran passis cada mitja hora (a les 10 h, 10.30 h, 11 h, 11.30 h i 12 h) i, atès que les places són limitades, cal inscriure's prèviament indicant l’hora que es vol fer la visita i el nombre de persones que la faran.

De les 10.30 a les 12.30 h, s’oferiran tallers familiars a càrrec de Talleret Craft, el farcell de jocs tradicionals de Fefe i Cia i contes per als més petits a càrrec de La Berta del Poblet. L’espectacle “La maleta que zona”, una proposta d’animació musical per a totes les edats també de Fefe i Cia, clourà la Matinal. Inscripcions aquí.

Com en les darreres edicions, aquest any els accessos a Sant Jeroni estaran tancats a la circulació de  vehicles i l'accés a la Matinal es podrà fer de diversos punts de Badalona o de Santa Coloma de Gramenet, a uns 15 a 20 minuts caminant. S'hi podrà accedir des del c. Santa Eulàlia, de Santa Coloma de Gramenet, o des del camí de Sant Jeroni de la Murtra o del c. Tomàs Iriarte, a Badalona.

Tret de sortida del cicle Poesia als parcs

Un altre acte central del programa és el recital que oferiran el tàndem poètic intergeneracional Francesc Josep Vélez i Roser Bastida amb Pau Lanzetta, teclat de La Ludwig Band. L’espectacle poeticomusical, que inaugura l’edició 2022 del cicle Poesia als parcs, tindrà lloc el dissabte 21 de maig a les 18 h a l’ermita de Sant Pere de Reixac, a Montcada i Reixac. Ben aviat es podrà fer la inscripció prèvia a través de la pàgina web del cicle.

Activitats als municipis i concurs fotogràfic

Entre els mesos de març i juny, es faran nombroses activitats als municipis, per exemple, un taller de mandales a Montcada i Reixac el diumenge 13 de març a les 11.30 h i la conferència sobre l’univers el diumenge 20 de març a les 11.30 h al Centre d’Educació Ambiental Ecometròpoli, a Santa Coloma de Gramenet. També "Explica'm un secret al parc", espectacle de contes a càrrec d’en Moi Aznar i la proposta "El teixit de la vida", un taller amb fibres vegetals amb Carles Alcoy a Santa Coloma de Gramenet, tots dos previstos el diumenge 3 d'abril.

Fins al 5 de juny, a més, es pot participar al 9è Concurs Fotogràfic del Parc de la Serralada de Marina, amb diverses categories i molts premis en joc. Bases aquí.

Més informació a la web del programa Viu el parc.

Categoria: Educació ambiental, Marina, Poesia als parcs, Educació ambiental, Viu el parc, ODS, Educació ambiental, Poesia als Parcs,