Montseny Amb quinze propostes presentades a Cànoves i Samalús

Rècord de receptes per tancar les sessions del Concurs de receptes de la Biosfera del Montseny

22/12/2019

Cànoves i Samalús i Montseny organitzen les dues darreres jornades del IV Concurs de Receptes de la Biosfera, que ara passa a la fase final.

El 30 de novembre, la cita era a les 18 h al Centre Cívic Xavier Flaquer i Jubany, de Samalús, i amb Vallès Oriental Televisió cobrint la notícia. Sense saber-ho, les persones que s’havien inscrit per participar en el concurs de cuina estaven a punt de batre un rècord. I és que els quinze plats que s'hi van presentar, en la primera ocasió que el municipi formava part del concurs, són el registre més alt de les quatre edicions. Això va fer que el jurat tingués molta feina a l’hora de prendre les seves decisions.

Entre els primers plats es van imposar els cigrons estofats de la Juanita Barjuan, un plat d’autèntic Km 0, ja que a casa seva conreen els cigrons, dels petits, i fins i tot es fan l’oli de les seves oliveres. La Roser Parera es va endur el premi al millor segon plat pel seu senglar amb castanyes i bolets, tres productes emblemàtics de la Reserva de la Biosfera. En l’apartat de postres mereix una menció especial el brownie de castanyes, una preparació moderna amb un ingredient de sempre, elaborat per la Núria Ambrós, una jove de quinze anys apassionada de la cuina. El premi, però, va ser per al pastís de castanyes de Judit Grau, que sense llevat va aconseguir una gran esponjositat.

En aquest àlbum d'imatges els descobrireu tots.

Última sessió al poble de Montseny

La darrera sessió d’aquest any va tenir lloc al poble de Montseny, que participa en el concurs des de la primera edició. Vuit plats optaven als diversos premis, convocats a la sala de plens de l’Ajuntament. El jurat, format per dues cuineres i el regidor de Cultura, no va dubtar a triar el caneló de castanya com a millor primer plat. És un exemple d’evolució de la cuina, ja que substitueix la pasta dels tradicionals canelons per una crep feta amb farina de castanya, del Montseny, per descomptat. Més problemes per imposar-se va tenir la vedella amb bolets, que va superar un molt meritori conill rostit. El premi de les postres va ser per a la melmelada de cireres d’arboç, una conserva que ens recorda que la recol·lecció de productes del bosc encara és ben viva. La ratafia Can Castanyeric va ser la millor beguda, no només perquè era l’única candidata, sinó per la seva qualitat i el seu equilibri.

Podeu gaudir d'una bona selecció d'imatges de la sessió del poble de Montseny en aquest enllaç.

D’aquesta manera hem arribat al final de la primera fase durant la qual s’han presentat un total de 57 receptes en els vuit municipis que hi han col·laborat. Any rere any, el Concurs de Receptes de la Biosfera del Montseny va creixent i permet documentar més receptes tradicionals alhora que estimula la creativitat dels participants.

Ara, el jurat general del concurs, format per representats de tots els ajuntaments participants i de diverses institucions especialitzades, hauran de triar les millors receptes de cada categoria per a la convocatòria d'enguany. A començaments del 2020 coneixerem el veredicte i s’organitzarà el ja tradicional acte públic de lliurament de premis a Masia Mariona. Oficina del Parc Natural i Reserva de la Biosfera del Montseny, al qual tothom hi serà convidat. Us en seguirem informant.

Podeu consultar i descarregar-vos les Bases del 4t Concurs de Receptes de la Biosfera del Montseny.

Font de la informació: Institut del Patrimoni Cultural Immaterial (IPACIM)

Categoria: Montseny, ODS, general,