Montseny A càrrec del fotògraf Mariano Pagès

Disponibles els reculls de fotografies de la 4a edició del Concurs de Receptes de la Biosfera del Montseny

11/01/2020

Un cop finalitzada la 4a edició del Concurs de Receptes de la Biosfera del Montseny i mentre esperem a conèixer els dos millors plats de cada categoria (primer plat, segon plat, postres i beguda), us convidem a veure els àlbums de les fotografies fetes per Mariano Pagès de les sessions del 2019. Les trobareu al Facebook del Parc Natural i Reserva de la Biosfera del Montseny.

Ben aviat, Masia Mariona. Oficina del Parc Natural i Reserva de la Biosfera del Montseny acollirà l'acte públic del lliurament de premis als responsables dels dos millors plats de cada categoria del 2019, edició en què s'han presentat un total de 57 receptes en els vuit municipis participants.

Per anar fent boca, aquí teniu els àlbums d'imatges corresponents a les sessions de Seva (13 d’octubre a Cal Pastor), Fogars de Montclús (31 d’octubre a la Costa del Montseny), Arbúcies (2 de novembre), Tagamanent (9 de novembre), Riells i Viabrea (10 de novembre), Campins (16 de novembre), Cànoves i Samalús (30 de novembre) i Montseny (15 de desembre).

L'encarregat de les imatges és el fotògraf Mariano Pagès d'Urso, autor entre d'altres dels volums fotogràfics Estels, ermites i esglesioles del Montseny; Estels, ermites i esglesioles del Montnegre i el Corredor; Estels, ermites i esglesioles de Collserola, Retrats del Montseny i Imatges del romànic del Montseny. En aquest enllaç trobareu informació sobre totes aquestes publicacions.

Un concurs que es consolida en el territori

Des del 2016, el Concurs de Receptes de la Biosfera del Montseny dona a conèixer les receptes tradicionals d’aquest territori. El seu objectiu principal és mantenir viva una part molt important de la nostra cultura i promoure, alhora, la producció i el consum sostenibles dels aliments locals, la Reserva de la Biosfera del Montseny i dels municipis de la Reserva.

La cuina tradicional d'una regió és l'expressió de segles de saviesa popular acumulada. És un coneixement heretat que es refereix a l'ús dels recursos alimentaris i als seus valors nutritius i gastronòmics. És un tret essencial de la identitat d'una societat i d'un territori, que ens arrela al territori i que dona forma al nostre paisatge. Desperta l'atenció i l'interès dels visitants, però alhora, es troba amenaçat per una multitud de factors alimentats per la globalització i que van des de la dietètica fins a les tendències o modes del consum, passant pels interessos de la indústria alimentària.

Per a més informació, podeu consultar la pàgina web Patrimoni cultural immaterial del Montseny.

Categoria: ODS, Montseny, general,