Parc Fluvial Besòs Cal vetllar perquè els diversos col·lectius d'usuaris puguin gaudir del Parc

Zones de pacificació del trànsit de bicicletes al Parc Fluvial del Besòs

24/01/2018

El Parc Fluvial és un espai de convivència. Consegüentment, des del Consorci del Besòs amb el suport de la Diputació de Barcelona i els ajuntaments de Barcelona, Santa Coloma de Gramenet, Santa Adrià de Besòs i Montcada i Reixac, s’han realitzat nombroses accions per conscienciar els ciclistes que el Parc no és un circuït tancat d’entrenament. Entre elles, limitar la velocitat a 20 km/h, reforçar la senyalització o instal·lar uns pivots i uns reductors de velocitat.

El Parc Fluvial del Besòs és un dels espais verds més importants de la regió metropolitana de Barcelona i forma part del continu urbà de les ciutats de Barcelona, Santa Coloma de Gramenet, Sant Adrià de Besòs i Montcada i Reixac.

La seva situació ofereix a la ciutadania dels municipis riberencs un ampli espai verd de qualitat, segur i d’accés fàcil per gaudir del temps de lleure amb tranquil·litat. La zona d’ús públic disposa d’una gran superfície de gespa trepitjable així com d’un passeig pavimentat per on poden transitar les bicicletes, ja que disposa de carril bici en ambdós sentits de la circulació.

El Parc Fluvial és un espai de convivència, per això tota proposta resta condicionada a la convivència entre totes les activitats esportives, de lleure i educatives que s’hi desenvolupen així com a la conservació del medi, la preservació de les instal·lacions i el seu manteniment, i la normativa aplicable.

Per aquest motiu, des del Consorci del Besòs amb el suport de la Diputació de Barcelona i els ajuntaments de Barcelona, Santa Coloma de Gramenet, Santa Adrià de Besòs i Montcada i Reixac, s’ha promogut una iniciativa per tal de conscienciar els ciclistes del fet que el Parc no és un circuït tancat d’entrenament, sinó un espai per al gaudi de tota la ciutadania.

Conjunt de mesures preses

Una de les primeres accions que es van fer va ser limitar la velocitat a 20km/h dins el Parc Fluvial. Aquesta informació es va plasmar al llarg del recorregut del carril bici mitjançant els pictogrames corresponents. També es va reforçar mitjançant un missatge als panells informatius ubicats en cadascun dels accessos al Parc així com amb la publicació d’un fulletó informatiu que es va repartir i explicar als usuaris.

L’acció més visible i controvertida va ser la realitzada als accessos de Can Zam Nord i Miquel Servet consistent en la instal·lació d’uns pivots verticals resseguint el límit del carril bici, uns reductors de velocitat ubicats en el traçat més proper a l’accés i la rampa i uns passos zebra que marquen la prioritat dels vianants a l’hora de creuar per arribar a la gespa.

De l’estudi sobre el funcionament d’aquestes dues proves pilot s’han fet els ajustos necessaris per tal que el traçat per l’interior del carril bici sigui segur per a tot tipus de bicicleta, ja sigui de muntanya com de ciutat.

Val a dir que aquesta iniciativa ha estat molt ben acollida per la gran majoria d’usuaris, sobretot els que passegen pel vial, els que l’utilitzen per córrer i les famílies amb canalla. Enguany, hi ha molts ciclistes que utilitzen el carril bici sense envair l’espai destinat als vianants. El col·lectiu de ciclistes és i ha de ser més conscient de la necessitat de respectar la normativa des del punt de vista de la seva seguretat i de la de tercers.

Font de la informació: Parc Fluvial del Besòs

Categoria: Parc Fluvial del Besós, Parc Fluvial Besòs, general,