Sant Llorenç-Obac El nou emplaçament ofereix més visibiltat i accessibilitat

El Centre de Documentació del Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac es trasllada a la Biblioteca Central de Terrassa

10/12/2019

El Centre de Documentació del Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac (CDPN), un servei bibliogràfic i documental adreçat a les persones que fan recerca sobre la història, el patrimoni natural i cultural i la gestió que es fa en aquest espai protegit, s’ha traslladat a la Biblioteca Central de Terrassa (BCT) amb la voluntat municipal de donar una major visibilitat a aquest fons integrat per un total de 3.098 documents.

El CDPN, creat l’any 1988 mitjançant un conveni signat entre l’Ajuntament de Terrassa i la Diputació de Barcelona, ha estat vinculat a Terrassa des de la seva fundació, primer a la Casa Baumann, després al carrer Cisterna i posteriorment al carrer Pantà, sempre vinculat al Servei de Medi Ambient de l’Ajuntament.

Actualment, el CDPN disposa d’un fons bibliogràfic de 3.098 exemplars (articles, llibres, estudis, publicacions, memòries, etc.), que formen una documentació especialitzada i específica que, amb el seu trasllat a la BCT, contribuirà a donar un valor afegit al Fons Local i farà més visible i accessible aquesta documentació a les persones usuàries interessades en el Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac, integrat dins la xarxa de centres de documentació de la Xarxa de Parcs Naturals. Entre aquest material, figuren els 46 números del butlletí “Voltant pel Parc”, una  publicació de referència sobre l’entorn d’aquest espai natural.

Tot el fons bibliogràfic es pot consultar per internet al Catàleg col·lectiu de la Xarxa de Parcs Naturals.

El CDPN pertany des de l’any 2004 a la Red de Centros de Información y Documentación Ambiental (RECIDA), que està formada per més de cent centres de documentació i biblioteques de medi ambient i espais naturals protegits de diferents comunitats autònomes. Precisament a Catalunya, existeix també l’associació DocAmbCat (Documentació Ambiental de Catalunya), que aplega biblioteques i centres de documentació amb fons ambiental. Totes dues entitats promouen la coordinació i col·laboració entre els seus membres per millorar el servei als usuaris. El CDPN també té representació en la gestió del Parc Natural com a membre del Comitè de la Q de qualitat i en el grup de treball per a l'elaboració del Pla d'educació ambiental del Parc.

La Biblioteca Central de Terrassa (BCT) té la funció de central comarcal i aquesta consideració fa que sigui una biblioteca difusora d’informació a tot el Vallès Occidental. A més, des d’aquest any, les biblioteques que es troben dins l’àrea d’influència del Parc se sumen al projecte “Parcs i Biblioteques, naturalment!”, que vol apropar  les persones usuàries als espais naturals dels seus territoris, i que és  un compromís de col·laboració entre la Xarxa de Biblioteques Municipals i la Xarxa de Parcs Naturals de la Diputació de Barcelona per oferir una  programació cultural conjunta per aplegar el coneixement sobre els parcs naturals.

Font de la informació: Ajuntament de Terrassa

Categoria: Publicacions, Llibres, revistes i CD, Biodiversitat, ODS, Diputació de Barcelona, Educació ambiental, Educació ambiental, Sant Llorenç-Obac, Divulgació, general,