Xarxa de Parcs Naturals S'han programat 15 recitals en diferents indrets de la Xarxa de Parcs Naturals

Comença el cicle Poesia als parcs. Lletres i paisatges 2019

06/05/2019

El dijous 2 de maig es va donar el tret d’inici del cicle Poesia als parcs. Lletres i paisatges 2019. El Pati Manning de Barcelona va acollir el recital 'Un home reparteix fulls clandestins', del poeta Carles Rebassa, acompanyat de poetes participants a la present edició i dedicat a Joan Brossa, en commemoració del centenari del seu naixement.

L'efemèride donarà sentit a tota la programació del cicle d’enguany, organitzat un cop més per la Xarxa de Parcs Naturals de la Diputació de Barcelona i la Institució de les Lletres Catalanes.

Poesia als parcs. Lletres i paisatges, el cicle poètic que va néixer el 2005 dins el marc del programa Viu el parc, té programats aquest 2019 un total de quinze recitals poètics, amb vint-i-quatre poetes, dotze músics i un clown, des de maig fins a novembre, en el conjunt d’espais naturals de la Xarxa de Parcs Naturals i en els parcs naturals de la Serra de Montsant i de l’Alt Pirineu, així com en el Parc de Porto Compte i a la ciutat de l’Alguer, a l’illa de Sardenya.

Després del recital inaugural al Pati Manning de Barcelona, el primer dels recitals del programa va tenir lloc el divendres 3 de maig al Celler romà. Centre Enoturístic i Arqueològic de Vallmora, al Parc de la Serralada Litoral, on la poesia de Maria Cabrera i Àlex Susanna va estar acompanyada d’un tast de vins de la DO Alella, en el marc del festival Maridatge dels Sentits que s’organitza al municipi de Teià.

Les properes sessions del cicle tindran lloc el dissabte 18 de maig al Parc del Castell de Montesquiu, amb la proposta "Brossa. Poemes de revolta", a càrrec de Mònica Van Campen, Oriol Tramvia i Lluís A. Baulenas, dins el programa Notes a la Cabanya.

El dissabte 1 de juny, a l’era del Marquet de les Roques, casa d’estiueig del poeta Pere Quart a Sant Llorenç Savall, situada dins el Parc Natural de Sant Llorenç de Munt i l’Obac, el poeta Roc Casagran llegirà la seva poesia en aquest espai tan literari.

En el Parc Natural de l’Alt Pirineu, el Centre d’Art i Natura de Farrera, el dissabte 15 i diumenge 16 de juny, acollirà un recital de poemes d’Enric Casasses i Meritxell Nus, així com una passejada poètica fins a l’ermita de Santa Eulàlia d’Alendo.

El dissabte 29 de juny, el cicle estarà present a les Festes de l’ermita de Sant Pere de Reixac, al Parc de la Serralada de Marina, amb la participació del grup musical valencià VerdCel.

A la cartoixa d’Escaladei, dins el Parc Natural de la Serra de Montsant, el diumenge 8 de setembre tindrà lloc una iniciativa de caire experimental amb Oriol Sauleda organitzada conjuntament amb el Centre Quim Soler, la literatura i el vi, a la comarca del Priorat.

El 13 de setembre, la Casa Museu Verdaguer (Folgueroles), a l’Espai Natural de les Guilleries-Savassona, es farà un recital poètic sota el nom de "Tanta carn bruta", a càrrec de Guillem Gavaldà, Maria Isern i Pol Guasch i la participació de la ballarina Ona Fusté.

La Font del Pradelló d’Olzinelles, a Sant Celoni, dins el Parc del Montnegre i el Corredor, acollirà el diumenge 15 de setembre un recital i una passejada poètica pels paisatges que van acollir les cendres mortals de Joan Brossa, amb la participació de Perejaume, Manuel Guerrero i Carles Rebassa, i l'acompanyament musical de Ramon Sitjar a la guitarra.

També el Parc Natural de la Serra de Collserola presentarà, el diumenge 29 de setembre, als jardins del MUHBA Vil·la Joana, "Brossa de prop", un espectacle escènic a càrrec del clown Marcel Gros.

El diumenge 6 d'octubre, els jardins de la Casa Colom de la Garriga, dins el Parc Natural i Reserva de la Biosfera del Montseny, s'oferirà un recital poètic amb Blanca Llum Vidal i Anna Pantinat, acompanyades de la guitarra de Panotxa.

Unes setmanes després, el 27 d'octubre, Jaume C. Pons Alorda oferirà el recital "Autobiografia de l'entusiasme" al Centre Cívic El Roure (Begues), al Parc del Garraf.

Una de les novetats de la present edició, és la invitació del poeta alguerès Antonio Coronzu, per tal de reforçar els vincles ja existents amb la comunitat catalana de l’illa de Sardenya que cada any acull dos recitals poètics, qui, juntament amb l’Àngels Gregori, recitarà al Parc del Foix el diumenge 10 de novembre.

Festes del 31 d’agost a l’Alguer

A l’illa de Sardenya, concretament al Parc de Porto Conte i al Parc Nacional de l’Illa de l’Alsinara, a l’Alguer, s’oferiran dos recitals poètics en el marc de les Festes del 31 d’agost. Així, el dijous 29 d’agost, al Museu del Port, de Porto Torres, i el divendres 30 d’agost, a la plaça del Quarter de l’Alguer, es presentarà "Cremen cels", amb Míriam Cano, Martí Sales i Antònia Vicens, un recital en què el paisatge del Parc Natural del Delta de l’Ebre viatjarà fins a les costes del nord de Sardenya.

Més informació a la pàgina web del cicle Poesia als parcs. Lletres i Paisatges.

Font de la informació: Diputació de Barcelona

Categoria: Educació ambiental, Educació ambiental, Poesia als parcs, Poesia als Parcs, Xarxa de Parcs Naturals, Viu el parc, Educació ambiental, Notícies d'arreu, general,