Notícies d'arreu

Xarxa de Parcs Naturals Els recitals van aplegar un públic nombrós

Poesia als parcs. Lletres i paisatges desembarca de nou a Sardenya

Instant d'un recital. Autor: Tramoia
07/09/2018

Els 30 i 31 d’agost es van celebrar dos dels recitals del cicle Poesia als Parcs. Lletres i Paisatges d’enguany a l’illa de Sardenya. Com cada any, la delegació catalana formada per artistes, poetes i polítics i altres representants de les institucions catalanes ha estat present a la celebració de les Festes del 31 d’agost, organitzades per l’Obra Cultural de l’Alguer.

Xarxa de Parcs Naturals Podeu consultar-la al portal web de la Xarxa de Parcs Naturals

Una nova pàgina web recull els manuals i codis de bones pràctiques dels espais naturals protegits

Guia de bones pràctiques esportives. Autor: Europarc
24/07/2018

S’ha posat en marxa al portal web de la Xarxa de Parcs Naturals una nova pàgina que recull el seguit de regulacions i consells que els usuaris han de tenir en compte durant les seves estades als espais naturals protegits. La pàgina recopila els diversos manuals, codis, consells i regulacions que han aparegut fins al moment.

Realitzada entre el 27 i el 30 d'abril

Balanç de la participació de Barcelona a la Biomarató

Usuaris de Natusfera . Autor: Pau Guzmán (CC BY-NC 3.0)
16/07/2018

Amb 15.600 observacions registrades, Madrid, Barcelona i Cadis van pujar a la plataforma Natusfera gairebé la meitat de les observacions realitzades a Europa durant el City Nature Challenge. En concret, Barcelona va ser la 2a ciutat europea en espècies i la 3a en observacions.

S'aposta per promocionar l'emprenedoria al sector agrari i els productes i serveis autòctons

Primers resultats del Parc Rural del Montserrat

Parc Rural del Montserrat. Autor: Diputació Barcelona
12/07/2018

El Parc Rural del Montserrat, una iniciativa impulsada pels municipis de l’entorn de la muntanya de Montserrat i la Diputació de Barcelona per desenvolupar l'activitat productiva econòmica en el sector primari i de serveis en aquest territori, compta amb els primers resultats a partir de la diagnosi i dels tallers participatius, dels quals han sorgit cinc línies estratègiques a desenvolupar en el futur. Els treballs han de culminar en el Pla de gestió i desenvolupament del Parc Rural que tindrà un primer esborrany al setembre d’enguany.

Xarxa de Parcs Naturals Els dies 12, 13 i 14 d'octubre al Museu de Ciències Naturals de Barcelona

1r Congrés d'Ornitologia de les Terres de Parla Catalana

1r Congrés Ornitologia. Autor: COTPC
02/07/2018

Aquest any 2018 veurà el naixement del 1r Congrés d'Ornitologia de les Terres de Parla Catalana (COTPC), que té la finalitat de presentar la feina que els diferents investigadors, grups ornitològics i entitats estan fent arreu d'aquest territori que abasta zones amb força lligams culturals i lingüístics, a més d'una ubicació geogràfica de gran interès per a l'estudi dels ocells.

Xarxa de Parcs Naturals El públic va gaudir de la poesia de Moll i Carbonell en un entorn incomparable

Cap de setmana poètic al Centre d'Art i Natura de Farrera, al Parc Natural de l'Alt Pirineu

Carbonell i Moll. Autor: Tramoia Cultura
27/06/2018

El cicle Poesia als parcs. Lletres i paisatges es va desplaçar el cap de setmana del 16 i 17 de juny al Parc Natural de l’Alt Pirineu amb una doble proposta poètica. Dissabte 16, el Centre d’Art i Natura de Farrera va acollir el recital de les poetes Sònia Moll i Laia Carbonell amb l’acompanyament musical de Roser Gabriel a l’acordió. Diumenge 17, una passejada poètica fins l’Ermita de Santa Eulàlia d’Alendo va concloure un magnífic cap de setmana de paraules i música.

Xarxa de Parcs Naturals Es tracta de la fira professional dels aliments produïts a Catalunya

I trobada 'Creixement de l'alimentació' a Fira Àpat

Participants. Autor: Fira Àpat
16/06/2018

El 30 de maig al Mercat del Ninot, va tenir lloc una sessió de treball coordinada per Fira Àpat (Fira Professional de l’Alimentació i la Gastronomia Catalana) i pel director general del Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació de la Generalitat de Catalunya, Carmel Mòdol. El programa Parc a taula va participar-hi.

Garraf Al setembre podrà veure's al Parc del Garraf

L'exposició sobre Blas de Otero promoguda pel Parc del Garraf, arriba a Bilbao

Detall de la mostra. Autor: XPN
14/06/2018

El dimarts 5 de juny, Vallgrassa. Centre Experimental de les Arts, al Parc del Garraf, va presentar l’exposició 'Me queda la mirada' al voltant de l’obra del poeta basc Blas de Otero, a la sala Ondare de Bilbao. L’exposició, formada per vint-i-tres pintures realitzades per autors bascos i catalans, va ser inaugurada en un acte en què va participar el diputat adjunt d’Espais Naturals, Jesús Calderer, juntament amb l’alcaldessa de Begues, Mercè Esteve.

S'estan mostrant 1 - 10 de 20 resultats.