Notícies d'arreu

Xarxa de Parcs Naturals Per establir una estratègia de seguiment de les poblacions de ratpenats a Europa

El Museu de Ciències Naturals de Granollers acull una reunió d'investigadors del projecte Climbats

Participants a la trobada. Autor: Museu CN Granollers
07/11/2019

L’equip d’Investigadors del Museu de Ciències Naturals de Granollers, seguint la mateixa línia de treball de la Generalitat de Catalunya i de la Diputació de Barcelona, ha participat en la Comissió de gestió del projecte Climbats que té com a objectiu principal establir una Xarxa Europea de Seguiment dels Ratpenats.

Parc Agrari La trobada ha permès intercanviar experiències

Una delegació d'agricultors holandesos visiten el Parc Rural del Montserrat i el Parc Agrari del Baix Llobregat

Delegació holandesa. Autor: Diputació Barcelona
07/11/2019

Del 4 al 6 de novembre, una delegació, formada per agricultors i responsables d’ordenació territorial de l’administració holandesa, ha visitat el Parc Rural del Montserrat i el Parc Agrari del Baix Llobregat per conèixer els avantatges que aquests parcs ofereixen als agricultors.

Xarxa de Parcs Naturals Segon un estudi que compta amb la participació del Museu de Ciències Naturals de Granollers

El canvi climàtic és més ràpid que la capacitat d'adaptació dels animals

Saltabardisses de solell ('Pyronia cecilia'). Autor: Jordi Corbera
25/10/2019

La revista científica Nature Comunications ha publicat un article amb resultats preocupants pel que fa a l’adaptació dels animals al canvi climàtic. Les espècies, conclou l’estudi, responen a l’escalfament global canviant alguns aspectes de la seva vida, però no van prou ràpid i no sempre en la direcció correcta.

Projecte coordinat per la Diputació de Barcelona

Les lliçons apreses amb el Life Montserrat

Life Montserrat
24/10/2019

El Programa LIFE és l’instrument europeu pel medi ambient, que té per objectiu contribuir a la transició cap a una economia eficient, hipocarbònica, preparada per al canvi climàtic i frenar la pèrdua de biodiversitat. El 2013 la Gerència de Serveis d’Espais Naturals (GSEN) de la Diputació de Barcelona va esdevenir, per primer cop, la institució coordinadora d’un projecte LIFE+; en aquest cas, del Life Montserrat “Pla de gestió silvopastoral: una eina innovadora per preservar la biodiversitat i prevenir els incendis forestals” (LIFE13 BIO/ES/000094).

Xarxa de Parcs Naturals Enguany, amb el projecte de compensació Darica Hydro Power Plant Project

El programa Coneguem els nostres parcs, neutre en emissions de carboni

Planta hidroelèctrica Darica. Autor: Clean CO2
13/10/2019

Un any més, la Diputació de Barcelona a través de la marca Clean CO2 continua amb el seu compromís amb la sostenibilitat i ha calculat, reduït i compensat les emissions de carboni del programa Coneguem els nostres parcs 2018-2019.

Xarxa de Parcs Naturals | Diputació de Barcelona Podeu descarregar-vos el document de l'informe

Informe final del Pla d'informació i vigilància 2019 (PVI) de la Diputació de Barcelona

Campanya 'Ni fum, ni foc, cap cigarreta al bosc!'. Autor: Diba
13/10/2019

L’informe final del Pla d’informació i vigilància (PVI) contra incendis forestals de la Diputació de Barcelona durant els mesos d’estiu constata que el nombre d’incendis al territori de Barcelona durant el període del 14 de juny al 30 d’agost ha estat un 10 % inferior respecte a la mitjana del darrer decenni, amb 134 incendis, i la superfície afectada ha estat un 77 % menys que en el període 2009-2018, amb 104,5 ha cremades. Entre aquestes destaca un sol incendi, el de Capellades, que va cremar el 50,5 % de la superfície total afectada a la demarcació.

Montseny Del 2 al 6 de setembre a Milà

El Life Tritó Montseny es presenta en el 20è Congrés Europeu d'Herpetologia

20è Congrés Europeu d'Herpetologia. Autor: SEH
10/10/2019

Cada dos anys, el Congrés Europeu d'Herpetologia de la Societat Herpetològica Europea ofereix una oportunitat perquè científics, conservacionistes i polítics d'Europa i de l'estranger es reuneixin i discuteixin els resultats i tendències actuals en el camp de l'herpetologia.

Xarxa de Parcs Naturals Podeu cercar per temàtiques o per tipus d'agent promotor

Disponible el mapa interactiu dels projectes d'Aprenentatge i Servei i de Servei Comunitari a Catalunya

Visualització d'un dels mapes d'ApS. Autor: Medi Ambient
24/09/2019

L'Oficina Tècnica d'Educació i Promoció Ambiental de la Diputació de Barcelona, juntament amb el Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya, han desenvolupat dos mapes interactius que recullen fins a dues-centes iniciatives d'Aprenentatge i Servei a tot el territori català.

Diputació de Barcelona S'han col·locat cartells informatius

Tallat el sender de Riells a Sant Miquel del Fai per obres d'estabilització de les cingleres del recinte de l'antic monestir

Senyals indicatius. Autor: Diputació Barcelona
23/09/2019

A causa dels treballs d’estabilització de talussos i cingleres que envolten el conjunt de l’espai natural i el recinte de l’antic monestir de Sant Miquel del Fai, s’ha tallat el sender que va des de Riells fins a l’accés del Pas de la Foradada per tal de garantir la seguretat de les persones que practiquen excursionisme i senderisme en aquest entorn natural.

S'estan mostrant 1 - 10 de 20 resultats.