Notícies d'arreu

Xarxa de Parcs Naturals El dijous 23 de gener a l'Espai Francesca Bonnemaison (Barcelona)

Jornada 'Davant del repte climàtic: moviment juvenil i educació ambiental'

Imatge de la jornada. Autor: Medi Ambient
12/01/2020

Amb motiu del Dia Mundial de l'Educació Ambiental (que se celebra cada 26 de gener), i dins del pla de treball conjunt de la Gerència de Serveis d'Espais Naturals i la Gerència de Serveis de Medi Ambient de la Diputació de Barcelona, el proper dijous 23 de gener s'ha organitzat una jornada sobre el paper de l'educació ambiental en l'escenari de l'emergència climàtica i dels moviments juvenils que hi estan vinculats.

Montseny Es van adoptar diversos acords i un pla d'acció centrat en l'Agenda 2030 per al desenvolupament sostenible

Un jove la Reserva de la Biosfera del Montseny participa en el I Fòrum de la Xarxa Espanyola de Reserves de la Biosfera

Joves participants. Autor: Reserva Biosfera Lanzarote
13/12/2019

A la trobada, que va tenir lloc entre el 23 i el 25 d'octubre a la Reserva de la Biosfera Mariñas Coruñesas i Terras do Mandeo (la Corunya), van participar-hi trenta-nou joves d'onze comunitats autònomes.

Xarxa de Parcs Naturals Van ser lliurats el dissabte 23 de novembre a Sant Andreu de la Barca

L'ADF de Matadepera i la Federació d'ADF del Penedès Garraf guanyen els Premis de Prevenció d'Incendis Forestals

Premiats. Autora: Judit Contreras / Diputació Barcelona
24/11/2019

Els Premis de Prevenció d’Incendis Forestals 2019 de la Diputació de Barcelona han guardonat l’Agrupació de Defensa Forestal de Matadepera pel projecte sobre l'ampliació de les zones d’actuació del Pla de prevenció d’incendis forestals del municipi; i la Federació d’ADF del Penedès Garraf, pel projecte 'El bosc i l’hort de les escoles'. Els premis s’han lliurat el dissabte 23 de novembre al Teatre Núria Espert de Sant Andreu de la Barca en un acte que ha estat presidit per la presidenta de la Diputació de Barcelona, Núria Marín, acompanyada per l’alcalde de Sant Andreu de la Barca, Enric Lloca.

Xarxa de Parcs Naturals Per establir una estratègia de seguiment de les poblacions de ratpenats a Europa

El Museu de Ciències Naturals de Granollers acull una reunió d'investigadors del projecte Climbats

Participants a la trobada. Autor: Museu CN Granollers
07/11/2019

L’equip d’Investigadors del Museu de Ciències Naturals de Granollers, seguint la mateixa línia de treball de la Generalitat de Catalunya i de la Diputació de Barcelona, ha participat en la Comissió de gestió del projecte Climbats que té com a objectiu principal establir una Xarxa Europea de Seguiment dels Ratpenats.

Parc Agrari La trobada ha permès intercanviar experiències

Una delegació d'agricultors holandesos visiten el Parc Rural del Montserrat i el Parc Agrari del Baix Llobregat

Delegació holandesa. Autor: Diputació de Barcelona
07/11/2019

Del 4 al 6 de novembre, una delegació, formada per agricultors i responsables d’ordenació territorial de l’administració holandesa, ha visitat el Parc Rural del Montserrat i el Parc Agrari del Baix Llobregat per conèixer els avantatges que aquests parcs ofereixen als agricultors.

Xarxa de Parcs Naturals Segon un estudi que compta amb la participació del Museu de Ciències Naturals de Granollers

El canvi climàtic és més ràpid que la capacitat d'adaptació dels animals

Saltabardisses de solell ('Pyronia cecilia'). Autor: Jordi Corbera
25/10/2019

La revista científica Nature Comunications ha publicat un article amb resultats preocupants pel que fa a l’adaptació dels animals al canvi climàtic. Les espècies, conclou l’estudi, responen a l’escalfament global canviant alguns aspectes de la seva vida, però no van prou ràpid i no sempre en la direcció correcta.

Projecte coordinat per la Diputació de Barcelona

Les lliçons apreses amb el Life Montserrat

Life Montserrat
24/10/2019

El Programa LIFE és l’instrument europeu pel medi ambient, que té per objectiu contribuir a la transició cap a una economia eficient, hipocarbònica, preparada per al canvi climàtic i frenar la pèrdua de biodiversitat. El 2013 la Gerència de Serveis d’Espais Naturals (GSEN) de la Diputació de Barcelona va esdevenir, per primer cop, la institució coordinadora d’un projecte LIFE+; en aquest cas, del Life Montserrat “Pla de gestió silvopastoral: una eina innovadora per preservar la biodiversitat i prevenir els incendis forestals” (LIFE13 BIO/ES/000094).

Xarxa de Parcs Naturals Enguany, amb el projecte de compensació Darica Hydro Power Plant Project

El programa Coneguem els nostres parcs, neutre en emissions de carboni

Planta hidroelèctrica Darica. Autor: Clean CO2
13/10/2019

Un any més, la Diputació de Barcelona a través de la marca Clean CO2 continua amb el seu compromís amb la sostenibilitat i ha calculat, reduït i compensat les emissions de carboni del programa Coneguem els nostres parcs 2018-2019.

Xarxa de Parcs Naturals | Diputació de Barcelona Podeu descarregar-vos el document de l'informe

Informe final del Pla d'informació i vigilància 2019 (PVI) de la Diputació de Barcelona

Campanya 'Ni fum, ni foc, cap cigarreta al bosc!'. Autor: Diba
13/10/2019

L’informe final del Pla d’informació i vigilància (PVI) contra incendis forestals de la Diputació de Barcelona durant els mesos d’estiu constata que el nombre d’incendis al territori de Barcelona durant el període del 14 de juny al 30 d’agost ha estat un 10 % inferior respecte a la mitjana del darrer decenni, amb 134 incendis, i la superfície afectada ha estat un 77 % menys que en el període 2009-2018, amb 104,5 ha cremades. Entre aquestes destaca un sol incendi, el de Capellades, que va cremar el 50,5 % de la superfície total afectada a la demarcació.

S'estan mostrant 1 - 10 de 20 resultats.