Notícies d'arreu

Montseny Més endavant recorrerà els divuit municipis de la Reserva de la Biosfera del Montseny

Exposició sobre el tritó del Montseny a la Casa de Cultura de Girona

Inauguració de l'exposició. Autor: Diputació Barcelona
21/05/2018

'El meu nom és Calotriton i només visc al Montseny' és el títol de l’exposició que s'ha pogut veure entre el 16 i el 21 de maig a la Sala de Cultura de Girona sobre el tritó del Montseny (Calotriton arnoldi), l’amfibi endèmic del Parc Natural i Reserva de la Biosfera del Montseny considerat el més amenaçat de l’Europa occidental.

Garraf Ideada per Jordi Aligué, de Vallgrassa. Centre Experimental de les Arts

Exposició sobre Blas de Otero promoguda pel Parc del Garraf

Aligué, Esteve i Calderer. Autor: Diputació Barcelona
07/05/2018

Vallgrassa. Centre Experimental de les Arts, al Parc del Garraf, ha participat en l’exposició ‘Me queda la mirada’ al voltant de l’obra del poeta basc Blas de Otero. L’exposició, formada per vint-i-tres pintures realitzades per autors bascos i catalans, va ser inaugurada el dissabte 5 de maig al municipi biscaí d’Orozko, en un acte en què va participar el diputat adjunt d’Espais Naturals, Jesús Calderer, juntament amb l’alcaldessa de Begues, Mercè Esteve.

Foix | Montnegre-Corredor | Xarxa de Parcs Naturals S'organitzen a nombroses localitats, entre abril i setembre

La 14a Nit dels Ratpenats ofereix activitats arreu

Taller de ratpenats. Autor: Museu CN Granollers
07/05/2018

Els ratpenats cada cop són menys desconeguts. Molta gent ja sap que aquests mamífers voladors mengen tones d’insectes. Aquest canvi de percepció es deu a molts anys de difusió i sensibilització, sobretot gràcies a iniciatives com la Nit dels Ratpenats. No us deixeu perdre l’edició d’enguany!

Xarxa de Parcs Naturals Més cinquanta mantenidors de senders participen en la trobada anual del Comitè de Senders de la FEEC

El Pla d'itineraris de la XPN es presenta a les II Jornades Nacionals de Senderisme

Tècnics de la XPN. Autor: XPN
23/04/2018

El passat cap de setmana del 7 i 8 d’abril va tenir lloc a Sant Feliu de Guíxols (el Baix Empordà) les II Jornades Nacionals de Senderisme que anualment organitza el Comitè de Senders de la Federació d'Entitats Excursionistes de Catalunya (FEEC). Les jornades són una ocasió idònia perquè les entitats excursionistes, els cuidadors de senders i els ens públics i privats que se n’ocupen, reflexionin i debatin conjuntament sobre temes d’interès comú.

Parc Agrari | Diputació de Barcelona La jornada va servir per donar eines als tècnics i gestors dels ajuntaments i a la gent del territori

Els espais agraris, eines per al desenvolupament i gestió del territori

D. Guiteras a la trobada. Autor: Diputació Barcelona
18/04/2018

Experts en la preservació i gestió d’espais agraris en l’àmbit local de diferents territoris de l’Estat i també de França, van presentar el dimarts 10 d’abril a Collbató les seves experiències en aquests territoris, amb la voluntat d’intercanviar i valorar-les com a models de desenvolupament econòmic i social. La trobada, organitzada per la Diputació de Barcelona i amb la l’assistència de més de setanta participants, principalment tècnics i gestors municipals, així com agents socials, econòmics i polítics, va estar presentada pel vicepresident primer i responsable de l’Àrea de Territori i Sostenibilitat, Dionís Guiteras.

Xarxa de Parcs Naturals És el City Nature Challenge (CNC) local de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB)

Biomarató: participeu en la marató d'observacions naturalistes més important del món!

Biomarató. Autor: CREAF
09/04/2018

Del divendres 27 al dilluns 30 d’abril tindrà lloc la Biomarató i volem que Barcelona sigui la ciutat guanyadora! La Biomarató és una competició amistosa entre més de seixanta ciutats d’arreu del món per fotografiar el màxim nombre d’espècies d'éssers vius a l’entorn urbà. Barcelona hi participa amb els trenta-sis municipis de la seva àrea metropolitana.

Sant Llorenç-Obac El diumenge 15 d'abril

21a Festa BBVA de la Primavera a l'Espai Natura Fundació Sabadell 1859

Festa BBVA de la Primavera. Autor: Espai Natura Fundació Sabadell 1859
09/04/2018

La Festa BBVA de Primavera obre les portes de la masia i el bosc de Can Deu (c. de la Prada, s/n, Sabadell) perquè pugueu realitzar-hi activitats amb la família i conèixer aspectes de la vida tradicional al món rural. Totes les activitats són gratuïtes.

Litoral Podreu conèixer la biologia reproductora de l'astor, l'àguila marcenca, l'aligot vesper i el duc

El web Recerca en Acció mostra vídeos de les rapinyaires del Parc de la Serralada Litoral

Autor: Xesco Macià / FCRi
06/04/2018

Vols saber què passa a l’interior d’un niu d’àliga marcenca, d’astor o d’aligot vesper? Amb aquesta pregunta, els visitants del portal web Recerca en Acció, de la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRi) són convidats a viure en directe les vicissituds de la reproducció de diverses espècies d’ocells rapinyaires que viuen al Parc de la Serralada Litoral, i també d’altres que són presents dins el territori català.

Inici de la prohibició de fer foc al bosc

Crema. Autor: Generalitat de Catalunya
16/03/2018

El Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, i Alimentació ha informat que a partir del dijous 15 de març fins al dilluns 15 d’octubre no es pot encendre foc en terreny forestal sense autorització. La prohibició, recollida en el Decret 64/1995, té com a objectiu establir una sèrie de mesures per prevenir els incendis forestals.

S'estan mostrant 1 - 10 de 20 resultats.