Notícies d'arreu

Parc Agrari Amb tallers, conferències, xerrades, exposicions i tallers familiars i infantils

Nou trimestre d'activitats 'De l'hort a la biblioteca'

Detall del programa. Autor: XBM
10/02/2020

Un any més, prop d'una vintena de biblioteques del Baix Llobregat adscrites a la Xarxa de Biblioteques Municipals (XBM) de la Diputació de Barcelona participen en el projecte 'De l'hort a la biblioteca'. La iniciativa dona a conèixer els productes de proximitat i de temporada del Parc Agrari del Baix Llobregat i aposta per convertir les biblioteques en un punt d'informació i intercanvi per a usuaris, consumidors, productors i restauradors.

Xarxa de Parcs Naturals La iniciativa dona a conèixer el fons ambiental de bibloteques, centres de documentació i arxius d'arreu del territori

Sumeu-vos a la celebració del Dia Internacional de les Dones i les Nenes en la Ciència, primera efemèride ambiental del 2020

Efemèrides ambientals 2020. Autor: XPN
09/02/2020

Les efemèrides ambientals d'enguany són el Dia Internacional de les Dones i les Nenes en la Ciència (11 de febrer); el Dia Europeu dels Parcs (24 de maig) i el Dia Mundial del Medi Ambient (5 de juny), emmarcades en la Setmana de la Natura; el Dia Mundial de les Aus Migratòries (10 d’octubre), i el Dia Internacional de les Muntanyes (11 de desembre).

Montseny Del 5 al 10 de gener, a Dunedin (Nova Zelanda)

El Life Tritó Montseny, present en el 9è Congrés Mundial d'Herpetologia

García durant la ponència. Autor: Life Tritó Montseny
27/01/2020

En el marc d’aquest 9è Congrés, Gerardo García (Zoo de Chester) va participar el 7 de gener en el simposi 'Moving Herpetofauna in the Right Direction, a la Part I: “Conservation Translocations', durant el qual va presentar el projecte Life Tritó Montseny.

Xarxa de Parcs Naturals | Diputació de Barcelona El dijous 23 de gener a l'Espai Francesca Bonnemaison (Barcelona)

Jornada 'Davant del repte climàtic: moviment juvenil i educació ambiental'

Imatge de la jornada. Autor: Medi Ambient
12/01/2020

Amb motiu del Dia Mundial de l'Educació Ambiental (que se celebra cada 26 de gener), i dins del pla de treball conjunt de la Gerència de Serveis d'Espais Naturals i la Gerència de Serveis de Medi Ambient de la Diputació de Barcelona, el proper dijous 23 de gener s'ha organitzat una jornada sobre el paper de l'educació ambiental en l'escenari de l'emergència climàtica i dels moviments juvenils que hi estan vinculats.

Xarxa de Parcs Naturals | Diputació de Barcelona També hi trobareu indicades les caminades que transcorren per la Xarxa de Parcs Naturals

Ja podeu consultar el calendari de caminades de Catalunya 2020 de la FEEC

Detall del calendari 2020. Autor: FEEC
08/01/2020

El calendari de caminades de Catalunya per al 2020 conté una relació de les activitats organitzades per les entitats excursionistes federades a FEEC. El document s’ha realitzat amb el suport de la Secretaria General de l’Esport i la Xarxa de Parcs Naturals de la Diputació de Barcelona.

Montseny Es van adoptar diversos acords i un pla d'acció centrat en l'Agenda 2030 per al desenvolupament sostenible

Un jove la Reserva de la Biosfera del Montseny participa en el I Fòrum de la Xarxa Espanyola de Reserves de la Biosfera

Joves participants. Autor: Reserva Biosfera Lanzarote
13/12/2019

A la trobada, que va tenir lloc entre el 23 i el 25 d'octubre a la Reserva de la Biosfera Mariñas Coruñesas i Terras do Mandeo (la Corunya), van participar-hi trenta-nou joves d'onze comunitats autònomes.

Xarxa de Parcs Naturals Van ser lliurats el dissabte 23 de novembre a Sant Andreu de la Barca

L'ADF de Matadepera i la Federació d'ADF del Penedès Garraf guanyen els Premis de Prevenció d'Incendis Forestals

Premiats. Autora: Judit Contreras / Diputació Barcelona
24/11/2019

Els Premis de Prevenció d’Incendis Forestals 2019 de la Diputació de Barcelona han guardonat l’Agrupació de Defensa Forestal de Matadepera pel projecte sobre l'ampliació de les zones d’actuació del Pla de prevenció d’incendis forestals del municipi; i la Federació d’ADF del Penedès Garraf, pel projecte 'El bosc i l’hort de les escoles'. Els premis s’han lliurat el dissabte 23 de novembre al Teatre Núria Espert de Sant Andreu de la Barca en un acte que ha estat presidit per la presidenta de la Diputació de Barcelona, Núria Marín, acompanyada per l’alcalde de Sant Andreu de la Barca, Enric Lloca.

Xarxa de Parcs Naturals Per establir una estratègia de seguiment de les poblacions de ratpenats a Europa

El Museu de Ciències Naturals de Granollers acull una reunió d'investigadors del projecte Climbats

Participants a la trobada. Autor: Museu CN Granollers
07/11/2019

L’equip d’Investigadors del Museu de Ciències Naturals de Granollers, seguint la mateixa línia de treball de la Generalitat de Catalunya i de la Diputació de Barcelona, ha participat en la Comissió de gestió del projecte Climbats que té com a objectiu principal establir una Xarxa Europea de Seguiment dels Ratpenats.

Parc Agrari La trobada ha permès intercanviar experiències

Una delegació d'agricultors holandesos visiten el Parc Rural del Montserrat i el Parc Agrari del Baix Llobregat

Delegació holandesa. Autor: Diputació de Barcelona
07/11/2019

Del 4 al 6 de novembre, una delegació, formada per agricultors i responsables d’ordenació territorial de l’administració holandesa, ha visitat el Parc Rural del Montserrat i el Parc Agrari del Baix Llobregat per conèixer els avantatges que aquests parcs ofereixen als agricultors.

Mostrando el intervalo 1 - 10 de 20 resultados.