Foix S'ha fet un tiratge de 6.000 exemplars que es distribueixen gratuïtament a diversos punts

El calendari 2023 del Parc del Foix aplega una selecció d'imatges dels fotògrafs de natura Àngela Llop i Juan Segura

Detall de la portada del calendari 2023. Autor: Consorci del Parc del Foix

24/01/2023

Les imatges que il·lustren el calendari 2023 del Parc del Foix són obra dels fotògrafs de natura Àngela Llop Farré i Juan Segura Redondo, dos bons coneixedors del Parc i de l'entorn natural de la comarca de l'Alt Penedès. Enguany, s'han editat 6.000 exemplars del calendari, que es reparteixen gratuïtament als veïns dels municipis de l’espai natural protegit. Fins a esgotar existències, també n’hi ha a l'Oficina del Parc del Foix, als ajuntaments de Castellet i la Gornal i Santa Margarida i els Monjos, al Molí del Foix. Centre d'Interpretació Històric i Cultural i al Centre d’Informació del Castell de Penyafort.

El Calendari del Parc del Foix 2023, que edita el Consorci del Parc del Foix, acompanya cada mes amb una imatge d’algun indret significatiu del Parc, d’edificacions, paisatges i panoràmiques del pantà de Foix o edificacions i racons singulars dels municipis de Castellet i la Gornal i Santa Margarida i els Monjos, a l’Alt Penedès. Per exemple, s’hi pot veure l'ermita de Santa Maria de la Senabra, les ruïnes de l’església de Santa Margarida, el poble i castell de Castellet, la masia de Penyafel, vistes des de Sant Llorenç de la Senabra, la Casa Alta, el castell de Penyafort o les coves de la Bovera, entre d'altres.

Les imatges són obra dels fotògrafs de natura Àngela Llop Farré i Juan Segura Redondo, dues persones molt coneixedores del Parc del Foix i de la comarca de l’Alt Penedès.

En cada mes s’indiquen les llunes i, en la darrera pàgina d’aquest calendari de sobretaula, s’informa dels diversos dies festius en els nuclis pertanyents als municipis que integren el Parc del Foix.

Com cada any, el calendari compta amb un text de presentació que informa de les novetats més rellevants pel que fa a la gestió del Parc. Així, aquest 2023, es destaquen els esforços per continuar millorant la qualitat de l’aigua del riu i del pantà de Foix i de l’entorn de l’embassament per tal que es pugui disposar d’equipaments adequats per a un bon ús de la natura. Altres aspectes rellevants són el desenvolupament del turisme sostenible i la conservació de la biodiversitat, per exemple, mitjançant la cria d’espècies protegides que semblaven abocades a la desaparició.

També es fa referència a la redacció actual del Pla d’usos del castell de Penyafort, equipament que, sens dubte, es convertirà en un punt de referència per a la interpretació del Parc i del món pastorívol així com la ramaderia transhumant, tan important en el passat a la comarca de l’Alt Penedès.

Des del Consorci del Parc del Foix es vol agrair la col·laboració dels pescadors de la colla La Bagra, de Montblanc, per a l’ordenació de la pesca al pantà de Foix.

Font de la informació: Consorci del Parc del Foix

Categoria: Foix, Educació ambiental, Llibres, revistes i CD, Educació ambiental,