Xarxa de Parcs Naturals | Diputació de Barcelona | Altres Ha implicat onze productors i ha ofert una desena de tallers i demostracions, entre altres propostes

Parc a taula promou la gastronomia de la Xarxa de Parcs Naturals a la 8a edició de la Fira ÀPAT Barcelona

24/10/2023

Parc a taula i onze productors adherits al programa han organitzat diversos tallers i demostracions de cuina, del 21 al 23 d’octubre, a la Fira ÀPAT, a La Farga de L’Hospitalet, en un espai dedicat a la gastronomia vinculada a la Xarxa de Parcs Naturals.

Fira ÀPAT és la fira professional del producte agroalimentari català. I aquest 2023 celebra la 8a edició, del 21 al 23 d’octubre, en un nou emplaçament, la Farga Centre d’Activitats de l’Hospitalet de Llobregat, després que no fos possible la celebració de l’esdeveniment al Centre Comercial Las Arenas, com era costum en les darreres edicions. I aquest nou emplaçament ha resultat tot un encert per la qualitat de la instal·lació i el fàcil accés tant per als paradistes com per al públic assistent.

Com en edicions anteriors, la Fira ÀPAT ha destinat un espai dedicat al Parc a taula que, en la nova ubicació de La Farga, ha guanyat en superfície d’exposició i ubicació respecte al conjunt de la fira. Això ha permès instal·lar uns plafons informatius de la tasca de la Diputació de Barcelona en la promoció de la gastronomia local i, especialment, vinculada a la Xarxa de Parcs Naturals.

En col·laboració amb la Xarxa Productes de la Terra, el programa Parc a taula ha implicat onze productors vinculats a la Xarxa de Parcs Naturals, que han fet venda i degustació dels seus productes a un públic professional de l’alimentació i la restauració. En paral·lel, Parc a taula ha realitzat deu activitats consistents en tallers i demostracions de cuina i ha participat amb una ponència en el marc de la jornada professional Fira ÀPAT Experience.

Concretament, a l’Espai Parc a taula s’hi ha organitzat dues sessions magistrals de tast de vins, una a càrrec del Celler Avenc del Garraf i l’altra, del Celler Quim Batlle, així com una classe magistral de còctels, dues classes magistrals de dolços, un tast guiat d’oli de Salar d’Arbúcies, un taller d’elaboració de roques del Montseny de xocolata a càrrec de Pastisseria Rodellas i dues sessions de demostració de cuina, la primera a càrrec dels alumnes de l’Escola d’Hoteleria del Vallès Oriental (EHVO), pertanyent a l’Institut Marta Mata, que ha elaborat una recepta de fideus a la cassola amb bolets. I la segona a càrrec del reconegut xef Sergi de Meià, del restaurant Blanquet, que ha elaborat una recepta d’un dels plats icònics de la ciutat comtal: llom a la Barcelonina i arròs a la milanesa, a base de productes agroalimentaris cultivats o criats en l’àmbit de la Xarxa de Parcs Naturals. Tot plegat, una delícia que ha pogut gaudir el públic assistent.

Productors Parc a taula

El productors Parc a taula presents a la fira son Bouquet d'Hort, vinculat al Parc del Garraf, amb les seves conserves ecològiques on destaca la seva crema d’espigalls; Salar d'Arbúcies, vinculat al Parc Natural i Reserva de la Biosfera del Montseny, amb el seu oli d’alta gama de varietat local recuperada; el Celler Quim Batlle, vinculat al Parc de la Serralada de Marina, amb els seus vins DO Alella; el Celler Mond Obert - Mas de Sant Iscle, vinculat al Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac, amb els seus vins de la DO Pla de Bages; el Celler Avenc del Garraf, vinculat al Parc del Garraf, amb el seu vi escumós i la seva proposta enoturística, la Formatgeria La Cleda, vinculada al Parc de la Serralada Litoral, amb els seus formatges elaborats a partir del ramat propi; Cervesa del Montseny, vinculat al Parc Natural i Reserva de la Biosfera del Montseny, amb la seva cervesa elaborada amb castanya del Montseny, i tota una àmplia gama de cerveses; amb Pastisseria Rodellas, vinculat al Parc del Montnegre i el Corredor, amb la seva proposta de xocolates i panettone; Vallflorida Xocolaters i el premiat pastisser Lluís Costa, també amb xocolates panettone, l’establiment Vins Illa, que comercialitza els seus propis vins cultivats al Parc de la Serralada Litoral i el Celler Can Merles, del Parc del Garraf.

Per últim, Xavier Roget, assessor en Turisme i Cultura de la Gerència d’Espais Naturals de la Diputació de Barcelona, ha impartit la xerrada “Els espais naturals protegits i l’Alimentació. Una qüestió de salut Global”, en el marc de la jornada professional de Fira ÀPAT.

Entre les personalitats que han visitat l’espai Parc a taula destaca Núria Marín, alcaldessa de l'Hospitalet de Llobregat, qui va ser presidenta de la Diputació de Barcelona durant el mandat 2019-2023. També Antonio Alcaide, tinent d'alcaldia de Promoció Econòmica, Comerç i Turisme de l'Ajuntament de l’Hospitalet de Llobregat.

Els organitzadors de Fira ÀPAT Barcelona confirmen que la propera edició de la fira se celebrarà l’octubre del 2024.

Font de la informació: Parc a taula

Categoria: Parc a Taula, Xarxa de Parcs Naturals, Diputació de Barcelona, Altres, Parc a taula, ODS, Parc a taula,