Montnegre-Corredor El pas dels anys i la climatologia havien malmès les estructures de ferro

El Parc del Montnegre i el Corredor fa una actuació de millora de les trenta taules de pícnic de l'Àrea d'esplai del Corredor

15/12/2022

El Parc del Montnegre i el Corredor ha millorat el total de trenta taules de pícnic que hi ha a l'Àrea d'esplai del Corredor. El pas del temps i la climatologia, ja que es troben quasi a la intempèrie, havien deteriorat les estructures de ferro del contorn de les taules, que ara s'han substituït per perfils d'acer, més resistent.

La zona de taules i pícnic de l'Àrea d'esplai del Corredor va ser construïda fa més de vint anys. En total, hi ha trenta taules amb cadires, agrupades de cinc en cinc, i separades entre elles per una paret i un pas d’escala que connecta amb la feixa de més amunt.

Aquestes taules estaven fetes amb perfils de ferro a tot el contorn de la taula i els bancs i amb pedra tant la superfície de la taula com dels bancs, tots ells ancorats directament a la paret i al terra de manera que no es poden moure ni desplaçar. L'actuació de millora ha consistit a canviar l'estructura de ferro que aguantava les taules, que el pas dels anys i el fet de trobar-se pràcticament a la intempèrie havia deteriorat. Ara, en canvi, les noves estructures són d'acer, un material més resistent.

L’equipament amb més afluència de visitants​​​​​​​

Situada a la part central del massís del Corredor i dins el terme municipi de Dosrius, la construcció de l'Àrea d’esplai del Corredor va permetre reduir l'elevada pressió d'usuaris que afrontava la plana del Corredor al voltant del santuari i evitar, així, la degradació d'aquest entorn. La instal·lació està dedicada, per tant, a la canalització del lleure i a l’acollida de visitants de cap de setmana i d’escoles els dies laborables i s’hi realitzen també tasques de manteniment i d’atenció, informació i educació ambiental.

És l’única àrea d’esplai de gestió pública en tota la serralada Litoral, en finca propietat de la Diputació de Barcelona, i actualment és l’equipament del Parc del Montnegre i el Corredor amb un nombre major d’usuaris. Adjacent a l’Àrea d’esplai es troba el campament juvenil El Solell del Corredor.

Categoria: Montnegre-Corredor,