Cingles de Bertí I pels requeriments de seguretat dels Bombers en cas que se'n produís algun

Sant Miquel del Fai no pot obrir aquest estiu per l'alt risc d'incendi forestal

Sant Miquel del Fai al maig. Autor: Iñaki Relanzón

27/06/2022

Sant Miquel del Fai encara no podrà obrir aquest estiu, tal com s'havia anunciat, per l'alt risc d'incendi forestal que es preveu que hi haurà a la zona i també pels requeriments de seguretat dels Bombers en cas que se'n produís algun. La Diputació de Barcelona ho va anunciar durant una visita que es va fer el 20 de juny a la zona amb els alcaldes de Bigues i Riells del Fai, Sant Feliu de Codines, Sant Quirze Safaja i Figaró, i representants dels consells comarcals del Vallès Oriental i del Moianès.

Sant Miquel del Fai és una finca de 70,5 hectàrees integrada dins l'Espai Natural dels Cingles de Bertí, i inclosa en la xarxa Natura 2000. Compta amb un patrimoni arquitectònic declarat Bé Cultural d'Interès Nacional, com la Casa Prioral, l'església troglodítica de Sant Miquel i l'ermita de Sant Martí, documentat des del segle XI. La Diputació de Barcelona la va comprar l'any 2017 i, el mes de juliol d'aquell any, se'n va fer un pla d'usos.

Estat de les obres

Actualment, s'estan acabant les obres de l'aparcament i les de condicionament dels camins interiors de l'itinerari visitable, així com algunes reformes mínimes dins la Casa Prioral i de desmuntatge d'elements que desvirtuen la naturalitat de l'entorn, com la retirada dels tancaments de les balmes.

A més, també es posa èmfasi en com diversos fets extraordinaris han afectat les actuacions que hi havia previstes: la pandèmia i la posterior inactivitat empresarial i dos temporals climatològics importants, el març del 2018 i el gener del 2020.

Inversió

Des de 2017, s'han invertit gairebé 4,9 milions d'euros a Sant Miquel del Fai, dels quals 1,3 milions han estat per a l'adquisició de la finca, però també s'ha fet una inversió important de més de 370.000 euros per a l'estabilització de talussos; 277.000 per a l'enllumenat; 405.000 per obres de baranes, 809.000 en treballs a l'aparcament i 290.000 destinats a condicionaments de camins i balmes.

El futur de Sant Miquel del Fai

La gestió de Sant Miquel del Fai i l'Espai Natural dels Cingles de Bertí serà assumida per la Gerència de Serveis d'Espais Naturals, de manera que passarà a ser un espai més dins la Xarxa de Parcs Naturals de la Diputació de Barcelona.

Pel que fa als objectius de futur en relació amb Sant Miquel del Fai, la Diputació enumera: Promoure la gestió activa per la conservació i millora del patrimoni natural i cultural; fomentar la qualitat educativa i divulgativa, promovent el servei educatiu a la finca; obrir la finca de Sant Miquel del Fai a tot tipus de públics, grups d'interès i nivells educatius; prioritzar la finca de Sant Miquel del Fai com un equipament distribuïdor de visitants cap als territoris més propers i fer xarxa amb ells; i donar a conèixer la finca de Sant Miquel del Fai com un dels espais més emblemàtics del territori català.

Podeu consultar tota la informació en aquest document.

Font de la informació: Gabinet de premsa de la Diputació de Barcelona

Categoria: Cingles de Bertí, Prevenció incendis, Diputació de Barcelona, ODS,