Collserola Es recomana no accedir ni fer cap activitat a l'espai natural

Alerta per alt risc d'incendi forestal al Parc Natural de la Serra de Collserola

15/07/2022

Davant l'avís d’onada de calor i de risc alt d’incendi forestal, el Parc Natural de la Serra de Collserola demana extremar les precaucions en el medi natural i no accedir al Parc Natural mentre duri aquest episodi d’alerta i d’altes temperatures.

Ateses les condicions meteorològiques i la situació d’alt risc d’incendi forestal, el cos d’Agents Rurals de la Generalitat de Catalunya ha decretat el nivell 3 del Pla Alfa a diferents zones del territori i ha tancat els accessos a diferents espais naturals. En aquest sentit, a partir de les 00:00 del 15 de juliol, 8 dels 9 municipis del Parc Natural de la Serra de Collserola entraran en el nivell màxim del Pla Alfa.

Per aquest motiu, tant per prioritzar la seguretat de les persones visitants com per minimitzar el risc d’incendi, es recomana no accedir al Parc Natural mentre duri aquest episodi d’altes temperatures i risc alt d’incendis forestals.

S’informa que s’ha procedit a tancar els principals miradors del Parc Natural i els aparcaments no vinculats a restauració. També s’han anul·lat totes les activitats autoritzades durant aquest període. Alhora, s’estan senyalitzant els principals accessos per tal d’avisar les persones que visiten l’espai d’aquesta situació i de la recomanació de no accedir-hi.

Davant del risc extrem d’incendi forestal, s’ha ampliat el dispositiu de vigilància d’incendis forestals amb la incorporació de l’equip de manteniment que realitzarà tasques de vigilància i informació en el territori.

També s’ha activat el nivell màxim del Pla Alfa a altres espais naturals, alguns amb  restricció d’accés com al Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac. Es troben a nivell 3 del Pla Alfa el Parc de la Serralada Litoral, el Parc de la Serralada de Marina, el Parc del Garraf, el Parc d’Olèrdola i el Parc del Foix.

Mesures i recomanacions en municipis amb nivell 3 de Pla Alfa

Cal tenir present que, davant d’aquest escenari, la Generalitat de Catalunya ha activat simultàniament en fase d’Alerta el Pla de protecció civil de Catalunya (PROCICAT) i el Pla especial d’emergències per incendis forestals de Catalunya (INFOCAT) i ha establert les següents mesures i recomanacions per ajudar a evitar els efectes de l’onada de calor i l’alt risc d’incendis forestals en els municipis que es troben en nivell 3 del Pla Alfa:

· Se suspenen les activitats d’educació en el lleure de tipus acampada, ruta i ruta esportiva i les activitats esportives que es desenvolupin en el medi natural, si no es poden traslladar a en algun nucli habitat o població.

· Es restringeixen les activitats dels casals, colònies i estades esportives a l’entorn immediat de les edificacions on es dormi.

· Se suspèn l’activitat agrícola amb ús de maquinària entre les 12 i les 18 hores. S’exceptua la recollida de fruita i productes hortícoles, la sega de l’alfals, llaurar els camps de rostolls i el conreu d’arròs.

· Se suspenen les obres, no autoritzades expressament pel Servei Català de Trànsit, a la xarxa interurbana inclosa la sega de cunetes.

· Es restringeix l’ús d’eines (bufadors, serres radials…) a menys de 500 metres de la zona forestal i a menys de 50 m de terrenys agrícoles. Si per motius de força major s’han d’utilitzar cal que sigui comunicat a agents rurals per establir mesures de seguretat.

· Es limita la circulació motoritzada en el medi natural (s’exceptuen residents i activitats que per la seva naturalesa siguin inajornables).

Aquestes mesures seran vigents des de les 00 hores del divendres 15 de juliol fins a les 00 hores de dimarts 19 de juliol, excepte les dues primeres relatives a activitats de lleure i esportives que seran vigents a partir de les 12 hores del divendres amb la mateixa finalització.

Font de la informació: Consorci del Parc Natural de la Serra de Collserola (CPNSC)

Categoria: Collserola, Prevenció incendis, Diputació de Barcelona, ODS, Oficina Tècnica de Prevenció d'Incendis,