Litoral El proper concert serà al Parc Natural del Montseny el 6 de maig

Estrena amb gran èxit del cicle Òpera als parcs al Parc de la Serralada Litoral

02/05/2023

El primer concert del cicle 2023 d'Òpera als parcs va ser tot un èxit. Més de cent persones van gaudir el dijous 20 d'abril d’un fantàstic recital. Quatre cantants lírics de renom, Maria Hinojosa, Marta Valero, Jorge Morata i Elías Benito, i el pianista Jordi Domènech, acompanyats per un excel·lent cor de vuit components, es van aplegar a La Unió de Teià, en l'àmbit del Parc de la Serralada Litoral, per oferir un gran repertori sobre les 'Passions'.

Amor, ira, luxúria, anhel... En aquest concert fet a la Casa Municipal de Cultura La Unió de Teià el centenar de públic assistent va poder escoltar un recull de peces musicals que han esdevingut retrats dels estats emocionals, de la condició́ humana i de les passions, amb peces com "Bocca Chiusa", de Madame Butterfly de Giacomo Puccini, "Bella figlia dell´amore", de Rigoletto, de Giuseppe Verdi, o el "Cor dels gitanos" de Il Trovattore, del mateix autor.

Els artistes van explorar les vehemències humanes en tot el seu esplendor i van fer gaudir l’auditori amb les peces musicals en què es van inspirar per arribar a ser clàssics immortals, alhora que referents d’aquelles mateixes pulsions, durant generacions.

El cicle continua al Parc Natural del Montseny

Ara, la propera cita d’Òpera als parcs és al Parc Natural i Reserva de la Biosfera del Montseny, amb un concert a Cànoves i Samalús el dissabte 6 de maig a les  20 h al Local Social de l’Ajuntament. L’espectacle porta per títol "Samfaina lírica catalana" i és un passeig pel repertori líric en llengua catalana de compositors de diferents territoris dels Països Catalans. Comptarà amb la soprano Jonaina Salvador, el tenor Antoni Lliteres i el pianista Jordi Barceló. Més informació i repertori complet al cartell, programa i​​​​​​​ Agenda dels parcs.

​​​​​​​El cicle es completarà amb dos concerts més passat l'estiu. D'una banda, "La mort és vida" a Sant Pere de Casserres, en l'àmbit de l’Espai Natural de les Guilleries-Savassona, amb cançons d’autors i autores catalanes que han deixat palesa la seva empremta sobre aquesta temàtica universal. Un concert d'òpera amb el pianista Xavier Dolç i la soprano Mireia Dolç, acompanyats pel tenor Nacho Guzmán, i un repertori que inclourà peces com “L’Anyorament” (A. Clavé); "Adéu clavell morenet" (J. Dotras Vila); “Sempre és incert” (S. Brotons); “Cançó del Adéu” (J. Forés); “Abril” i “L’Oreneta”, “Ai, Margarida” (E. Morera); "Canticel" i "Maig" (E.Toldrà); "Només tu” (J. Casas); "Deixa’t estimar" (J. Casas); "Cançó de Maig” (A. Rodamilans); “La Missa Primera” (R. Morera), i "L’Emigrant" (A. Vives).

El quart i darrer espectacle del 2023 porta per nom "Planeta Jaume, univers Pahissa" i es farà a Sant Pere de Ribes, al Parc del Garraf, sobre la figura de Jaume Pahissa (1880-1969), i els seus contemporanis i amics -d’Enric Granados a Margarida Xirgu, de Pau Casals a Manuel de Falla-. El públic podrà gaudir de fragments de "La morisca", "Gala Placídia", "La princesa Marguerida", entre d'altres òperes, mostres d'una veritable vida bohèmia.

Categoria: Educació ambiental, Litoral, Educació ambiental, Educació ambiental,