Es lliuren els premis Parc a taula 2021 en reconeixement als productors i empreses adherides al programa

$urlFileEntry

Parc a taula és un programa de desenvolupament sostenible.

25/06/2021

Aquest dilluns, 28 de juny, a les 11 h, tindrà lloc al Museu de Ciències Naturals de Granollers, l’acte de lliurament dels premis Parc a taula 2021 en reconeixement als productors i empreses adherides a aquest programa de desenvolupament sostenible que pretén destacar els valors naturals, culturals i paisatgístics de la Xarxa de Parcs Naturals de la Diputació de Barcelona. En aquesta edició es donen quatre guardons: Premi al Plat al Parc a taula, Premi a l'Experiència Parc a taula, Premi a la cooperació i participació i Premi a la millora del Territori Parc a taula.

El Premi al Plat Parc a taula és per un plat preparat a partir de productes provinents de productors i elaboradors adherits al programa

El Premi a l’Experiència Parc a taula vol reconèixer una activitat gastronòmica lligada a una experiència turística, que es duu a terme en el Territori Parc a taula i s’ofereix al públic de forma recurrent o a demanda, en la que hi participen en col·laboració i de forma activa, com a mínim, dues empreses adherides al Parc a taula

El Premi a la cooperació i participació està destinat  a projectes realitzats en col·laboració entre empreses o amb organismes tant públics com privats, que incloguin una millora ambiental, econòmica, de benestar o de salut del Territori Parc a taula.

I el reconeixement del Premi a la millora del Territori Parc a taula serà per a una proposta que posi en valor o suposi una contribució a la gastronomia, el medi ambient, l’economia, la cultura, el benestar o la salut del Territori Parc a taula, del qual en formen part 98 municipis inclosos en la Xarxa de Parcs Naturals de la Diputació de Barcelona.

L’acte comptarà amb la presència del diputat d’Espais Naturals i Prevenció d’Incendis Forestals, Josep Tarín, i l’alcalde de Granollers, Josep Mayoral. Al final de l’acte s’oferirà un tast de vins de la DO Alella i una visita guiada a l’exposició Què mengem avui?, amb la cuinera Ada Parellada.

Parc a taula és un programa de desenvolupament sostenible promogut per la Diputació de Barcelona que pretén destacar els valors naturals, culturals i paisatgístics de la Xarxa de Parcs Naturals, utilitzant la gastronomia com a fil argumental i implicant els productors, elaboradors, cellers, allotjaments i restaurants arrelats al territori.

El jurat està format per 11 persones vinculades al món de la gastronomia, la salut i la gestió del territori, entre les que hi ha representació de la Diputació de Barcelona, la Generalitat de Catalunya i l’Institut Municipal de Mercats de Barcelona. També del sector privat com la Fundació Institut Català de la Cuina i de la Cultura Gastronòmica, que promou la marca Cuina Catalana, o la cuinera Ada Parellada. El Premi és un distintiu a mode de reconeixement, obra de l’escultor Josep Massana.

Per assistir a l’acte cal fer inscripció prèvia en aquest enllaç ja que l’aforament està subjecte a les restriccions de la Covid-19.

Font de la informació: Xarxa de Parcs Naturals

Categoria: Parc a Taula, Montseny, Collserola, Marina, Litoral, Montesquiu, Foix, Garraf, Montnegre-Corredor, Olèrdola, Sant Llorenç-Obac, Xarxa de Parcs Naturals, Diputació de Barcelona, Parc a taula, ODS,

Parc a taulaParc a taula