Selector de idioma

Publicador de contenidos

Marina | Litoral | Foix | Garraf | Olèrdola | Sant Llorenç-Obac | Xarxa de Parcs Naturals | Diputació de Barcelona | Altres Es desaconsella visitar els espais naturals durant aquests dies

Activació del nivell 3 del Pla Alfa per alt risc d'incendis forestals al Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac i als parcs del Garraf, Olèrdola, Foix, Serralada Litoral i Serralada de Marina

Vehicle del PVI. Autora: Judit Contreras / Diputació de Barcelona

11/08/2021

A partir de la mitjanit del dimarts 10 d’agost, s’ha activat el nivell 3 del Pla Alfa de restricció d'accés al Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac i als parcs del Garraf, Olèrdola, Foix, Serralada Litoral i Serralada de Marina. La mesura l'ha determinada el Departament d'Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural a causa de la previsió d'altes temperatures i alt risc d’incendi forestal per als propers dies. Atesa la situació, cal extremar les precaucions i es recomana evitar les sortides als espais naturals.

D’acord amb el nivell 3 del Pla Alfa, el més alt dins el procediment operatiu que té establert el Cos d'Agents Rurals per definir les actuacions dels efectius de vigilància i prevenció d'incendis forestals desplegats sobre el territori, quedaran tancades totes les zones d’aparcament i es regularan els accessos així com les pistes forestals d’aquests espais naturals.

L'activació del Pla Alfa, per part dels Agents Rurals, ve donada pel mapa de perill diari d'incendi forestal i altres eines d'anàlisi de risc. En funció de les situacions de perill, es gradua en una escala de 4 nivells operatius, de 0 a 3, per a cada comarca.

Evitar les sortides als espais naturals

Davant d'aquesta situació de perill i les restriccions de mobilitat, es demana a la ciutadania extremar les precaucions, mantenir-se informats de l'evolució de les condicions meteorològiques i restringir les sortides als espais naturals. Si s'observa foc o fum, cal trucar al telèfon d'incidències 112.

La Diputació de Barcelona té en actiu des del 18 juny el dispositiu del Pla d'informació i vigilància contra incendis forestals (PVI) format per un equip format 262 persones, repartides amb 93 unitats d’informació i vigilància, 18 punts de vigilància fixa i un punt de vigilància mòbil, així com en zones de coordinació i punts de control de les operacions. En conjunt, les zones de vigilància afecten a 498.709 hectàrees, el que significa el 98,4 % de la superfície forestal vulnerable de la demarcació de Barcelona.

El dispositiu del PVI que organitza la Diputació de Barcelona en col·laboració amb 273 ajuntaments, 124 agrupacions de defensa forestal (ADF) i 9 federacions d'ADF del territori, estarà operatiu fins a l’1 de setembre, i afecta a 498.709 hectàrees forestals vulnerables de 273 municipis.

Font de la informació: Gabinet de premsa de la Diputació de Barcelona

Categoria: flora, hàbitats, Marina, Litoral, Foix, Garraf, Olèrdola, Sant Llorenç-Obac, Xarxa de Parcs Naturals, Diputació de Barcelona, Altres, Prevenció incendis, Diputació de Barcelona, ODS, Oficina Tècnica de Prevenció d'Incendis,

Tu privacidad es nuestra prioridad

• Propias y de terceros con fines estadísticos, con las que no se recoge información de los usuarios ni se registran las direcciones IP de acceso.
  • Propias y de terceros para garantizar el funcionamiento básico, como la sesión de usuario, y aspectos de personalización, como el idioma de nuestras páginas.