Montnegre-Corredor Enguany, es substituirà el teulat de la zona de les taules

Es tanca l'accés a les taules de pícnic de l'Àrea d'esplai del Corredor

28/04/2023

El divendres 14 d’abril es van senyalitzar amb adhesius de perillositat per la presència d’amiant les trenta taules de pícnic de lliure accés de l'Àrea d'esplai del Corredor del Parc del Montnegre i el Corredor. La part que conté amiant és el teulat que les protegeix de la insolació i la pluja, i que al seu temps està protegit per teules de ceràmica.

Les inspeccions visuals fetes per una empresa especialitzada conclouen que el teulat ha arribat a la fi de la seva vida útil perquè en algun punt les filtracions d’aigua han traspassat les teules de ceràmica i podrien estar degradant aquest material. Si l’amiant es degrada pot desprendre partícules que poden ser perjudicials si s’inhalen quan respirem.

Coneixedora d’aquesta informació, la Gerència de Serveis d’Espais Naturals de la Diputació de Barcelona ha pressupostat la seva retirada i substitució del teulat i les teules durant aquest any 2023. I, preventivament, ha senyalitzat amb adhesius informatius, segons la recomanació de l’Oficina de Prevenció de Riscos Laborals, d’aquest risc.

Categoria: Montnegre-Corredor, Educació ambiental, Educació ambiental,